آقای محمودزاده در مراسم آغاز همایش ۲ روزه روسای مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور که به میزبانی تبریز برگزار میشود گفت: لازم است به همین نسبت یعنی ۱۲ درصد از برگزیدگان کنکور، حافظان و قاریان قرآن، فعالان برنامههای تربیتی و برگزیدگان ورزشی هم از مراکز غیر دولتی باشد.
لازمه تحقق این موضوع مهندسی کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس است.
اصلاح قوانین و آیین نامهها، طراحی نظام یکپارچه بر بستر الکترونیک، اجرای دورههای تخصصی آموزش معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از مهمترین برنامههای ما است.
کمبود نیروی انسانی حرفهای در مراکز غیردولتی چالشی مهمی است.
۱۷۰ هزار نفر به صورت آزاد تدریس میکنند که تبدیل وضعیت استخدامی آنها در اولویت است.
کاهش ساعات و افزایش کیفیت تدریس، استاندارد سازی به کارگیری آموزگاران و توانمندسازی معلمان مقاطع بالاتر نیز همزمان مدنظر است.
سهم این مدارس در توسعه آموزشهای فنی حرفهای بسیار مهم است.
رشتههایی مانند تربیت بدنی و هنر که مورد تقاضای بسیاری از نوجوانان است باید در مراکز غیردولتی هم ایجاد شود.