سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان از کاشت ۲۰۰ اصله نهال در محل اجرای طرح میراث روستایی در پارک جنگلی قرق شهرستان گرگان خبر داد.

رحمان فرمانی گفت: این ۲۰۰ اصله نهال که شامل گونه‌های موجود در پارک جنگلی قرق نظیر بلوط و داغداغان است در محوطه دو سازه روستایی جهانبخش و مقصودلو غرس شدند.

او گفت: سازه جهانبخش با ۱۰۰ سال قدمت متعلق به بخش کوهپایه‌ای گلستان و روستای سرکلاته خرابشهر شهرستان کردکوی و سازه روستایی مقصودلو که قدمت بیش از ۱۵۰ ساله دارد متعلق به بخش دشت مرکز استان بخش بهاران شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان است و از سازه‌هایی هستند که در فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته فرمانی برای اجرای موزه میراث روستایی گلستان به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان گلستان به هیچ درختی در محدوده طرح آسیب نخواهد رسید.

او گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در راستای حفاظت از طبیعت پارک جنگلی قرق به ازای دوباره‌چینی هر بنا در این پروژه، ۱۰۰ اصله نهال غرس خواهد کرد و تاکنون ۴۰۰ اصله نهال در این محدوده کاشته شده است.

پروژه موزه میراث روستایی گلستان دومین مدل در نوع خود در سطح کشور است که باهدف حفظ، نگهداری، احیای مواریث فرهنگی روستایی اعم از ملموس و ناملموس در سطح استان گلستان در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق به مساحت ۵۰ هکتار در حال اجراست.

اجرای خانه‌های مقصودلو، جهانبخش، زاهد و قلندرآیش و سرویس بهداشتی به‌علاوه محوطه‌سازی سازه‌های روستایی، اجرای زیرساخت‌های ضروری و موردنیاز پروژه مانند آب و برق از برنامه‌های مرحله اول پروژه موزه میراث روستایی گلستان است که پس از افتتاح آن، شرایط بازدید عموم مهیا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.