معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مشوق هایی به شهروندان ارائه می کند.

علی نجفی گفت: اختصاص ۶۳۰ هزار تومان به ازای اجرای هر مترمربع فضای سبز در سال ۱۴۰۰، مجوز ساخت آلاچیق بیش از دوازده مترمربع و مشوق ایجاد گلخانه با سازه سبک حداکثر ۲۵ مترمربع بخشی از مشوق‌های شهرداری برای ایجاد باغ بام است.


مراحل درخواست، رسیدگی و ارائه این مشوق‌ها در بستر‌های هوشمند انجام می‌شود و برای اطمینان از نگهداری صحیح باغ بام و تخریب نشدن و خشکیدگی آن، بازدید ادواری و نظارت انجام می‌شود.

او گفت: باید علاوه بر ارسال نامه درخواست مشوق به سازمان پارک ها، دست کم یک سوم مساحت بام به ساخت بستر سبز و باغچه اختصاص یابد. همچنین بررسی تأیید مساحت از سوی کارشناسان پس از بازدید از ملک انجام می‌شود و پرداخت مشوق به شهروند پس از تعهدنامه نگهداری دست کم ۱۰ ساله از باغ بام صورت می‌پذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهروندان در صورت تمایل برای آبیاری باغ بام می‌توانند از تسهیلات مرتبط با مصوبات شورای اسلامی شهر در زمینه مدیریت مصرف آب، جداسازی و بازچرخانی فاضلاب خاکستری در ساختمان‌ها بهره‌مند شوند.

نجفی گفت: ساختمان‌های در حال ساخت پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت درخواست پروانه برای بهره مندی از مشوق‌های ساخت باغ بام به قسمت خدمات الکترونیک سازمان پارک‌ها و فضای سبز مراجعه کنند. سپس با بررسی نام شرکت‌های دارای مجوز ساخت باغ بام، برای توافق با یکی از شرکت‌های اعلام شده اقدام کنند و پس از کاشت، تسهیلات تشویقی دریافت کنند.

او گفت: مالکان این بنا‌ها پس از دریافت تأییدیه استحکام بنا از سازمان نظام مهندسی ساختمان با مراجعه به قسمت خدمات الکترونیک سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.