شهرضا یکی از مهم‌ترین محور‌های ترانزیتی کشور است که طرح تعریض و شش خطه کردن آن به دلیل تردد زیاد خودرو‌ها و وقوع تصادفات، از حدود یک دهه پیش در دستور کار قرار گرفته.

محور اصفهان - شهرضا به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور از مسیر‌های مهم و راهبردی محسوب می‌شود. تردد پرتعداد خودرو‌های سبک و سنگین در شبانه روز و بروز گاه و بی گاه تصادفات، مسئولان را بر آن داشت تا برای تکمیل امکانات زیرساختی این محور اقدام کنند.

طرح شش خطه شدن محور شهرضا به اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها در حوزه حمل و نقل برون شهری از سال ۱۳۹۴ به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت.

محمد باقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم سال ۱۳۹۹ گفته بود  با توجه به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور محور شهرضا به اصفهان ۶ خطه می‌شود تا عبور و مرور روان‌تر شود.

به گفته او روگذر‌ها و زیرگذر‌های محور اصفهان- شهرضا و دیگر محور‌های شهرستان شهرضا تأمین مالی می‌شود، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده اصفهان به شهرضا اختصاص پیدا می‌کند و تا پایان امسال (سال ۱۳۹۹) این محور شش خطه می‌شود  وعده‌ای که یک سال بعد هنوز محقق نشده است.

شش بانده شدندن جاده ترانزیتی اصفهان- شهرضا


۶ خطه کردن محور شهرضا به اصفهان اولویت حوزه راهداری

سیدامیر جعفری سرپرست فرمانداری شهرضا گفت: تکمیل طرح ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان بسیار ضروری است و با مساعدت دستگاه‌های استانی و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کار‌های خوبی شده که باید تسریع شود.

او می‌گوید: ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان اصلی‌ترین موضوع حوزه راهداری شهرضاست و زیبنده نیست هر هفته در این محور تصادفات منجر به فوت داشته باشیم.

به گفته سرپرست فرمانداری شهرضا، چند زیرگذر در محور شهرضا-اصفهان در حال تکمیل است.

نوسان قیمت دامنگیر تکمیل طرح ۶ خطه کردن محور اصفهان- شهرضا

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور و نوسانات قیمت به خصوص نرخ قیر، بر طرح ۶ خطه کردن محور شهرضا- اصفهان تأثیر گذاشته، اما تلاش می‌کنیم این طرح هر چه زودتر تمام شود.

او می‌گوید: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ و ۵ ماهه اول امسال حدود ۴۰ میلیارد اعتبار برای این طرح از منابع ملی جذب کردیم.

این طرح قبل از سال ۹۵ آغاز شده بود  ولی به دلیل اینکه ردیف ملی و استانی نداشت بیشتر از منابع داخلی شهرستان تخصیص اعتبار شده بود که کافی نبود.

به گفته نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با پیگیری‌هایی که شد ۱۰ کیلومتر در دو طرف جاده و ۱۰ کیلومتر دوم هم زیرسازی شد.

محمودی می‌گوید: در سفر نوبخت، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه به شهرضا مقرر شد برای اتمام طرح، ۶۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شود که ۲۰ میلیارد تومان را این سازمان، ۲۰ میلیارد را استان و ۲۰ میلیارد دیگر را راهداری تامین کنند.

به گفته او هنگام تخصیص بودجه، ۲۵ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد و از سمت شهرضا به اصفهان، مسیر تا پلیس راه کشیده شده و در حال زیرسازی است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: از راهداری هم خواستیم ۲۰ میلیارد تومان تعهدش را ایفا کند که قرار شد هزینه آسفالت آن را تقبل کند تا بلافاصله بعد از پایان زیرسازی روکش آسفالت شود، اما استان در این زمینه به قولی که داده هنوز عمل نکرده است.

شش بانده شدن جاده ترانزیتی اصفهان- شهرضا


بخش اعظم طرح ۶ خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تکمیل شده

سعید خدابخشی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تعریض و شش خطه نمودن محوراصفهان- شهرضا وبالعکس از محل پلیس راه اصفهان تا شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر و در مجموع رفت و برگشت به طول ۸۶ کیلومتر در دست اجراست.

 به گفته معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، این طرح هم اکنون در قالب دو قرارداد باز شامل تعریض در عملیات خاکى و ابنیه فنى و اجراى آسفالت در لایه به منظور تکمیل و اتمام شش خطه کردن محور در حال اجراست.

خدابخشی می‌گوید: قرارداد مربوط به عملیات خاکى و ابنیه فنى به میزان ‎۷ کیلومتر باند برگشت و ‎١١‏ کیلومتر باند رفت تکمیل و قرارداد مربوط به اجراى آسفالت به طول ۲ کیلومتر اجرا شده است.

محور اصفهان شهرضا


تکمیل طرح شش خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تا پایان سال ۱۴۰۱

او می‌گوید: هزینه اجراى شش خطه کردن محور اصفهان- شهرضا تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال بوده و برای تکمیل طرح افزون بر ۱۸۰۰‎ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، در صورت آزاد سازى و رفع معارضه نیز تامین و تخصیص اعتبار تا یایان سال ‎۱۴۰۱‏ طرح شش خطه کردن محوراصفهان-شهرضا به بهره برداری می‌رسد.

گزارش از سولماز محمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
لطفا پیگیری کنید زیر گذر هاشم اسفالت کنید .. زمان بارون افتضاح میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
شاید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
الان چند ساله اینجا داره ساخته میشه. غیر مهندسی و نا ایمن. تکه تکه یه باند اضافه کردند و اینجور با افتخار میگند شش بانده. جاده ناهنوار و به درد نخور. خانم نماینده با این طرح شش بانده و طرح تقاطع غیر همسطح معروف به چه کنم یا تثاطع بسیج الان دو دوره است رفته مجلس. فقط مسیر جاده را عوض کزدند و عملا پیشرفتی در تقاطع غیر هم سطح نیست.
به حای این جور خبر رسانی ها نماینده و وزادت راه را پاسخگو کنید. چرا گفتید بودجه ملی طرح تخصیص داده شده. پس کو ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
جاده شازند ازنا را ۶ بانده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
چقدر دیگه باید آدم بمیره تا یه جاده رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
درساخت این جاده، چقدر به محیط زیست صدمه زدید؟؟!؟
چقدر درخت قطع شد!!!
آیا هدفتان ازساخت چنین جاده هایی، واقعا، کوتاهتر شدن راه هاست؟!! یا پرکردن جیبها!؟؟
یعنی کوتاهتر شدن راه ها واجب تربود،؟؟ یا تخریب محیط زیست وطبیعت!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
اطراف این جاده هیچ درختی نیست که بخواد قطع بشه و محیط زیست تخریب بشه.. شما تا حالا توی این جاده تردد داشتید که این نظرو دادید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
m. n
۲۰:۵۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
شما تا حالا تو این جاده تردد داشتید؟؟
اطراف این جاده هیچ درختی نیست که بخواد قطع بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بجای اون مسیر کرج تهران رو تعریض کنید اینهمه ترافیک نباشه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
همه پول کشور توی اصفهان صرف جاده و کارخانه شد.بقیه کشور هم جاده خاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا

نمیدونم چرا فقط توی کشور اصفهانه که پیشرفت میکنه...

دلیلش رو دونستید به ما هم بگید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بخاطر اینکه ،،تمام بودجه دولت از اصفهان تامین میشه ،،اگر این پول فقط تو اصفهان باش ،،ببین چی میش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
این دیدگاه اصفهان ستیزیتون را کنار بزارید تا شما هم پیشرفت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
1- کامیونها از اتوبانها خارج بشن(جاده اختصاصی داشته باشن)
2- بعضی اتوبانها و بزرگراهها بخصوص جاهایی که باند رفت و برگشت نزدیکتر هستند شبها نور چراغ اتومبیلهای روبرو خیلی آزار دهندست بهتره وسط دوتا باند با دیواره های بلند یا هرچیزی که امکانش باشه تا ارتفاع حداقل یک متر مانع گذاری بشه(برای صرفه جویی و سرعت در کار میشه از قالبهای پلاستیکی دوجداره که وسطشون از شن و ماسه پر شده استفاده کرد) یا نور جاده تامین بشه تا اتومبیلها از نور بالا کمتر استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
با این وضعیت و حجم خودرو به نظر من ، حداقل باید این مسیر ده بانده شود .
.......................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
جاده اصفهان زرین شهر شهرکرد هم جاده ترانزیتی دو مرکز استان و کریدور ترانزیتی به خوزستان است ولی ۲بانده است طوری که وقتی تریلی داره میره یا باید صبر کنی تا بره تو شونه خاکی یا خودت از میلیمتری خاکی مجاورت باند سبقت بری تا رد بشی که مثل ما احتمال افتادن تو خاکی و خروج از جاده بدون گاردریل زیاده چون باد تریلی پراید رو پرت میکنه بیرون اون وقت اینا دنبال شیش بانده کردن هستن یا تهرانیا دنبال ۳جاده کردن کرج هستن تبعیض چقدر آخه ؟!!
-
مصطفی
۰۸:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
مسیر از ما بهترون را شش بانده کنید ولی جاده های خوزستان از پیچ و خم بگیر تا چاله چوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
فقط خوزستان نیست عزیز من... کل کشور چاله چوله است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
تمام پول خزانه دولت از همین استان ،تامین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بجای این همه سد که ایران خشک کرده جاده ها رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
ایران نیاز به جهاد جاده سازی داره بودجه زیاد وکافی برای عریض تر کردن اتوبان ها وبزرگراهها و یطرفه کردن خیابان های دوطرفه خصوصا جاده هایی که به تهران ختم میشوند و جادهای که بندرها واسکله ها ختم میشوند بخاطر عبور زیاد کامیون ها