استاندار همدان گفت: باید با استفاده از تمامی ضوابط و مقررات دولتی از واحد‌های تولیدی حمایت شود.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: واحد‌های تولیدی نیز باید طبق روال به کار خود ادامه دهند، تسهیلات دولتی در قالب یک قرارداد تنظیم می‌شود و بانک هم ذخایر نامشخصی که ندارد و با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار دارد و آن را در گردش قرار می‌دهد باید برنامه‌ریزی داشته باشد.

روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه شصت و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان برگزار شد.

استاندار همدان گفت: در طی دوسال اخیر با وجود کرونا و تحریم‌های ظالمانه مشکلات تبادل ارزی و تورم باعث شد فرآیند‌های تولیدی آن بازدهی و بهره‌وری کافی را نداشته باشد و باید با استفاده از تمامی ضوابط و مقررات دولتی از واحد‌های تولیدی حمایت شود.

قاسمی فرزاد گفت: در بحث تولید چیزی به نام اشباع نداریم و باید در مبحث تسهیلات بانکی امورات واحد‌های تولیدی تسریع شو، برای مثال در کشور کره نمی‌گویند به علت حضور سامسونگ، در مبحث تلفن‌های موبایل اشباع شده‌ایم و از واحد‌های تولیدی جدید نیز حمایت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه دولت مردمی به دنبال پیگیری مشکلات تولید و رفع موانع و باز شدن گره واحد‌های راکد تولیدی است، گفت: با حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و همچنین همکاری و مساعدت ارگان‌های دولتی باید از سرمایه گذاری‌ها به صورت بهینه استفاده شود و هم‌چنین واحد‌های تولیدی به دستگاه‌های مختلف از نظر مالی بدهکار نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.