وزارت دفاع روسیه: اوکراین قصد حمله به دونباس را داشت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد اوکراین حمله‌ای به دونباس را برنامه ریزی کرده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: در جریان یک عملیات نظامی ویژه، اسناد محرمانه فرماندهی گارد ملی اوکراین در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «این اسناد آمادگی مخفیانه رژیم کی‌یف برای عملیات تهاجمی به دونباس در ماه مارس امسال را تایید می‌کند».

وزارت دفاع روسیه گفته است دستور ژنرال میکولا بالان، فرمانده گارد ملی اوکراین مورخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ را در اختیار دارد که به تفصیل طرح آماده سازی حمله در دونباس را تشریح می‌کند. اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که اقدامات برای تقویت توانمندی‌های ارتش اوکراین در منطقه دونباس به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین از ۱۹ ژانویه انجام شده است.

اسناد همچنین دستورالعمل‌هایی را شامل می‌شود که نشان می‌دهد ارتش اوکراین به دنبال «ماموریت‌های رزمی» در دونباس بوده است.

در فوریه امسال، روسیه به طور رسمی جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را مستقلا به رسمیت شناخت و چندی بعد عملیات نظامی ویژه خود در خاک اوکراین را با هدف «غیرنظامی کردن» این کشور آغاز کرد.

در حالی که عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین ادامه دارد، وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور از زمان آغاز عملیات در ۲۴ فوریه دو هزار و ۵۸۱ هدف نظامی در اوکراین را منهدم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار