مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با حضور مسئولان کشوری در این استان خبر داد.

عبدالله بحرالعلومی گفت: هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از ۲۱ تا ۲۸ اسفندماه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل  برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل می گوید: در آیین  بزرگداشت این شاعر نامدار، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استان اردبیل حضور خواهند داشت.

به گفته او، همزمان با برگزاری بزرگداشت نظامی گنجوی، نمایشگاه آثار نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» نیز در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برپا خواهد شد.

بحرالعلومی می گوید: نظامی گنجوی شاعر و داستان‌ سرای ایرانی در قرن ششم هجری (دوازدهم میلادی) به‌ عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده‌ و در زمره شاعران توانای شعر فارسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نظامی گنجوی نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه بوده بلکه تاثیر شیوه‌اش بر شعر فارسی نیز در شاعران پس از او پیداست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.