دریادار سیاری گفت: در حوزه جنگ ترکیبی آیین‌نامه‌ها تدوین شده و مباحث آموزشی، تجهیزات و همچنین تمرینات و رزمایش‌های مختلفی به مرحله اجرا درآمده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درخصوص نقش ارتش در مقابله با تهدیدات نوین گفت: ارتش در حوزه دکترین رزم‌های آینده هدفمند و با برنامه پیش می‌رود. این نهاد نظامی با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس تاکنون ظرف چند سال گذشته در حوزه تهدیدات نوین وارد عمل شده و بر این اساس، دکترین نبرد‌های آینده را نیز متناسب با نوع تهدیدات ترسیم و طرح‌ریزی عملیاتی کرده است.

جنگ ترکیبی (Hybrid warfare) به یک راهبرد نظامی گفته می‌شود که آمیخته‌ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشور‌های خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه باشد. سازندهٔ این راهبرد تلاش می‌کند با آمیختن روش‌های گوناگون، بیشترین آسیب را به کشور مقابل وارد کند.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا ۱۹ بهمن در دیدار فرماندهان نیرو‌های هوایی و پدافند هوایی ارتش تأکید کردند: در مقابل تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی «دشمن»، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام بخصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار