مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۱ هزار و ۴۳۹ مسافر امسال در مبادی ورودی مرز به کشور توسط نیروهای جمعیت هلال احمر غربالگری کرونا شدند.

علیرضا میربهاءالدین گفت: هم‌اینک سه قرارگاه مرزی در سیستان و بلوچستان در مرز میلک، میرجاوه و ریمدان برای استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است.

او  گفت: در این غربالگری تاکنون ۱۸ هزار و ۴۳۶ مسافر ورودی به سیستان و بلوچستان مشکوک به ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند که آزمایش‌ pcr از آنان انجام شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان  از میان افرادی که مشکوک به کرونا بودند ۵۸۲ مورد با تست کرونا مثبت در پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک و ریمدان چابهار قرنطینه شدند.

او گفت: از ابتدای اجرای این طرح سه هزار و ۱۸۰ نفر روز نجاتگر جمعیت هلال احمر در پایانه های مرزی استان مستقر هستند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مسافران ورودی را مورد پایش قرار می دهند.

میربهاءالدین می گوید: همچنین به منظور پیشگیری از کرونا و اطلاع رسانی لازم در این خصوص بیش‌از ۳۱ هزار برگ بروشور در بین مراجعان توزیع و توسط ۳۳۲ نفر نیروی آموزش دیده نکات آموزشی لازم به مسافران بیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار