صدور بیش از ۹۵ هزار سند مالکیت در سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۵ هزار سند مالکیت از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

بیک مداح گفت: از ابتدای امسال  تا کنون نیز ۱ هزار و ۳۰۶ سند مالکیت به مالکین روستایی و شهری تحویل و ۲۷۱ رای جهت صدور سند صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: همچنین پیش بینی می‌شود در سال آینده، شاهد صدور ۱۱۷۰ سند شهری و ۳۸۳۰ سند روستایی باشیم که در صورت تحقق آن، نسبت به امسال رشد ۴ برابری در این زمینه خواهیم داشت

بیک مداح گفت: در راستای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی مسکن در زمینه صدور سند برای روستا‌هایی که تهیه طرح هادی صورت پذیرفته و عرصه آن در مالکیت بنیاد مسکن باشد یا شامل مستثنیات می‌باشند، بنیاد مسکن اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند می‌کند.

او گفت: اخیرا قسمت‌هایی از استان تحت پوشش نقشه برداری ثبتی قرار گرفته که اگر نهایی و عملیاتی شود در زمینه صدور اسناد برای مردم استان شاهد جهش مثبتی خواهیم بود.

بیک مداح گفت: از مزایای صدور سند می‌توان به مستند شدن املاک، مشخص شدن مالکیت ها، ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، استفاده از اسناد برای اخذ تسهیلات ساخت مسکن، استفاده از اسناد برای ضمانت‌های حقوقی و قضایی و کاهش نگرانی‌ها در خصوص تغییر مالکیت اشاره داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار