رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان افزایش و رعایت عدالت در توزیع اعتبارات مربوط به جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز را خواستار شدند.

آقای سلیمانی دشتکی گفت: اعضای شورا‌های اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص بی‌توجهی به توزیع عادلانه اعتبارات مربوط به جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز در دهه‌های اخیر طوماری را تنظیم و برای رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.

چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون جزو استان‌های دارای رتبه پایین در ساخت آزاد راه است و این مهم در افزایش و تشدید تصادف‌ها و حوادث رانندگی و رشد تلفات انسانی و مالی در این استان نقش مستقیم دارد.


بیشتر بخوانید


همچنین سهم این استان از جریمه‌های رانندگی (موضوع بند «د» ماده ۲۳ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی) و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث (موضوع تبصره ۵ ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵) که باید بر اساس معیار‌هایی مانند مساحت، جمعیت، عقب‌ماندگی و میزان جریمه‌های رانندگی اعمال شده در هر روستا یا شهر و میزان فروش بیمه شخص ثالت به مناطق مربوطه اختصاص یابد، هیچ‌گونه شفافیتی نداشته است.

مسئولان ملی نسبت به تخلف‌های احتمالی این عرصه در گذشته و اصلاح و جبران آن برای آینده پیگیری‌های قانونی را انجام دهند.

برخی اعضای شورا‌های اسلامی و دستگاه‌های اجرایی در خصوص چگونگی استفاده از مُهر شورا‌های اسلامی آگاهی کافی را ندارند، لذا در این راستا بازرسی کل استان نامه‌ای به مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداران ابلاغ کرده است.

استفاده از مُهر شورا‌های اسلامی در راستای قوانین و مقررات متناظر مثل مواد ۷۶، ۷۷، ۷۹ و ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات در بخشنامه‌ای از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

این موضوع فقط برای مکاتبه‌های اداری در شرح وظایف قانونی در مواد قانون یاد شده مجاز بوده و برای سایر موارد ممنوع اعلام شده است و اقدام مسئولان در این زمینه تخلف به‌شمار می‌رود.

از آنجایی که موضوع اثبات مالکیت به‌عنوان یک امر حقوقی در صلاحیت مراجع قضایی و سوابق ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک موضوعیت دارد، به‌همین منظور در اجرای ماده ۸ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، با رویکرد احترام به حاکمیت قانون و رعایت حقوق صاحبان حق، همچنین پیشگیری از استمرار سوءجریان ابلاغیه بازرس کل استان برای استفاده عموم در رسانه‌های گروهی منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار