رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت جمهوری اسلامی ایران در هر وضعیتی همکار و همگام افغانستان بوده است.

رئیس جمهور اسبق افغانستان با بیان اینکه این کشور همیشه بهترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران داشته گفت: ایران از هیچ کمکی به دولت و مردم افغانستان دریغ نکرده است.

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته که افغانستان همواره با اشغال و تجاوز نیروهای خارجی و همچنین جنگ داخلی روبرو بود نه تنها پذیرانی میلیونها مهاجر این کشور بوده، بلکه کمکهای مادی و معنوی فراوانی برای رشد و توسعه این کشور در اختیار دولت و مردم این کشور قرار داده است. 

«حامد کرزی» رئیس جمهور اسبق افغانستان، درباره روابط ایران و افغانستان و زمینه‌های همکاری میان دو کشور گفت: ایران در زمان ریاست جمهوری من دوست واقعی مردم افغانستان بود و از هیچ کمکی به مردم این کشور دریغ نکرد و در هر وضعیتی همکار و همگام افغانستان بود.

کرزی با اشاره به کمک فراوان جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان گفت: در دو دهه اخیر که آمریکا و ناتو در افغانستان حضور داشت، با وجود اختلافات ایران با آمریکا و ناتو، روابط تهران - کابل در بالاترین سطح قرار داشت.

رئیس جمهور اسبق افغانستان در پاسخ به پرسشی درباره مسائل آب میان دو کشور و مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند گفت: من در زمان ریاست جمهوری خود همواره به کابینه گفته بودم که ایران همسایه بزرگ ما است و درصورتی که ما آب بیشتری داشته باشیم و کشور همسایه ما دچار کم آبی و به آب نیاز داشته باشد بدون توجه به هر گونه تفاهم نامه منعقد شده، باید به رسم همسایه داری، آب بیشتری به ایران بدهیم.

برچسب ها: کرزی ، ایران ، حق آبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.