محققان فناوری جدیدی را ابداع کرده اند که ممکن است در زندگی افراد مبتلا به اختلالات حرکتی تحول مهمی را ایجاد کند.

محققان فناوری "Mag-Track" را راه‌اندازی کرده‌اند تا به افراد با نیازهای ویژه و افراد دارای معلولیت حرکتی کمک کند تا با استفاده از عملکرد مستقل ابزارهای الکترونیکی عملکرد بهتری از موتور داشته باشند.

فناوری MagTrack به کاربران ویلچری کمک می کند تا با استفاده از یک کنسول چندرسانه ای جایگزین، تلفن همراه، رایانه و ویلچر برقی خود را کنترل کنند.

این تیم دستگاه جدید را به گونه ای طراحی کرده اند که پوشیدنی و بی سیم باشد و توانایی بالایی برای انطباق با شرایط خاص کاربر داشته باشد.

این تیم این دستگاه را بر اساس فناوری قدیمی تر، دستور زبان، در تعامل پیچیده انسان و ماشین برای بهبود کیفیت زندگی کاربران ساخته است.

Mag-Track به شما اجازه می دهد تا انواع مختلفی از وظایف پیچیده را با واحد کنترلی که از حرکات زبان و سر استفاده می کند، انجام دهید.

فناوری جدید سیگنال‌ها را با استفاده از عینک و یک حسگر ردیابی کوچک که به طور موقت به زبان متصل است، دریافت می‌کند.

این فناوری ترکیبی از روش‌های ورودی، انجام کارهای پیچیده کامپیوتری و مانورهای پیشرفته را در هنگام رانندگی با صندلی الکتریکی امکان‌پذیر می‌کند.

این مطالعه توسط بیمارستان توانبخشی بروکس ایالات متحده آمریکا و با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر جورجیا Tech منتشر شده است. محققان و مهندسان مدل های اولیه این مطالعه را به یک نسخه آماده برای استفاده تبدیل کرده اند.

تیم مشترک این فناوری جدید را بر روی بیش از ۱۷ کاربر ویلچر برقی که به دلیل آسیب نخاعی که اندام ها، تنه و اندام های لگنی را تحت تاثیر قرار می دهد، آزمایش کرده اند.

دستگاه جدید نشان دهنده یک جهش کوانتومی در کمک به ابزارهای پوشیدنی برای افراد دارای معلولیت حرکتی است.

این نوع دستگاه در سال‌های اخیر پیشرفت چندانی نداشته است و بسیاری از آن‌ها با قابلیت‌های کنترل محدود، نسبتاً ابتدایی باقی مانده‌اند.

بیشتر فناوری‌های قبلی مربوط به ویلچر هستند؛ زیرا زمانی که کاربر از صندلی خود دور می‌شود، دسترسی به آن‌ها غیرممکن است. در حالی که فناوری جدید قابلیت‌های متمایزی را ارائه می‌کند که کاربران خود را به افراد فعال در دنیای دیجیتالی به هم پیوسته تبدیل می‌کند.

این تیم در حال حاضر روی توسعه طرح‌های مختلف این فناوری، مناسب برای انواع آسیب‌ها و همچنین توسعه نسخه آینده با قابلیت تشخیص حرکات صورت کار می‌کند که قابلیت‌های کنترل را افزایش می‌دهد، به طوری که آزمایش آن را در سال آینده آغاز خواهد کرد.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شماها چقدر ساده هستید .
اینها میخواهند در پوشش واردات این وسایل از سایت های حساس موشکی و هسته ای ما فیلمبرداری و عکسبرداری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
قانون حمایت از معلولین ماده۲۷ را کامل اجرا کنید معلولین شدید نخاعی در شدید ترین فشارهای اقتصادی اند ،در بلاد کفر به معلولین بصورت واقعی رسیدگی میکنند ولی در ایران اسلامی فقط برای نمایش حرف میزنند و قانون تصویب میکنند ولی دریغ از اجرا وعمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
منبع؟
آخرین اخبار