زینلیان گفت: سامانه دوم آبرسانی بر اساس قول رئیس شرکت آب منطقه ای امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مهران زینلیان گفت: اب منطقه ای اصفهان پیگیر سامانه دوم آبرسانی هستند و  بر اساس قول رئیس شرکت آب منطقه ای امسال به بهره برداری خواهد رسید. با بازدیدهایی که  از طرف ما انجام شده می توان گفت که این قول شدنی است؛ سامانه دوم حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه ظرفیت دارد که فاز اضطرار ان با ظرفیت ۲/۶ افتتاح می شود.

زینلیان در مورد خبری که در فضای مجازی مطرح شده بود و آب منطقه ای به نامه استانداری جواب نداده است را نادرست دانست و گفت: در زمینه ساماندهی حریم بستر رودخانه، مقدار زیادی از آن دولتی است و مقداری خصوصی است که بخشی از آن را آزاد سازی شده و  بخش زیادی از آن مطالبه گری خواهد شد.

او می گوید: مدیریت جدید استان تلاش کرده است که بر مبنای شفافیت و عدالت پیش رود، بین مردم کشور هیچ تفاوتی نیست و همه برادران ما هستند و در مشکلات باید یاری رسان شهرهای دیگر باشیم ولی متولیان پاسخ درستی به ما نمی دهند و منطق درستی در پاسخ به سوالاتی که به ما می دهند، وجود ندارد.

زینلیان معتقد است: بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب از اصفهان خارج می شود و چرا باید میلیاردها تومان هزینه شود که آب از خلیج فارس به اصفهان وارد شود، هدف استان احیای حوضه زاینده رود است و معتقدیم اگر زاینده رود احیا نشود مشکلات مثل قبل ادامه پیدا خواهد کرد.

او گفت: مشکلاتی که مدت طولانی است در استان با آن مواجه هستیم در مدت زمان کوتاه حل نمی شود، امیدوارم همراه با مسئولان امر بتوانیم یک حرکت مناسب انجام دهیم، فرونشست، آلودگی هوا، محیط زیست و حفظ تالاب گاوخونی می تواند در این حوزه با احیای زاینده رود اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان می گوید: سازمان مدیریت چرا برای پروژه های خلاف بودجه قرار می دهد، نیاز است مسئولان قضایی به آن ورود کنند، ترک فعل هایی که در زمینه زاینده رود وجود دارد علنی است و در خواست من این است که دستگاه قضایی در این امر ورود کند.

او گفت: هدف ما برای زاینده رود، احیا و جاری شدن آب در زاینده رود است، برای این کار باید ۵ محور و زیر محورهای آن با کمک نخبگان و متخصصانی که در این امر تدارک دیده ایم کاری انجام دهند، ما نیز برای انجام کار به وسط میدان آمده ایم و با پیگیری و تلاش امیدوارم بتوانیم در این زمینه گام برداریم.

زینلیان می گوید: بارندگی های خوبی در چند روز گذشته داشتیم، ورودی سدبهنگام بارندگی ها ۲٠۵ متر مکعب بر ثانیه بود منتها فقط همان روز بود و فردای ان روز ورودی ۹۵ متر مکعب بر ثانیه و امروز ۶٣.۶ متر مکعب بر ثانیه ورودی سد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: خروجی نیز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است که حداقل خروجی است و برای تأمین آب شرب است، حجم سد اکنون ۱۷۶ میلیون متر مکعب حجم سد بوده که هنوز نسبت به آب مورد نیاز برای ذخیره سازی، حجم آن کم است.

او می گوید: در رابطه با کشت دوم یک روالی را در جهت آزاد سازی آب مصوب کردیم، جلسات آب را بین صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و استانداری داریم که نیاز از طرف صنف کشاورزان به جهاد مطرح می شود و آن ها به زمان بندی می رسند و آب منطقه ای بعنوان متولی تایید و تصویب می کند و نهایتا در استانداری بررسی می شود.

زینلیان گفت: کارگروه ساماندهی حریم زاینده رود از تمام دستگاه ها تشکیل شده است، رئیس قوه قضائیه ۲۰ فروردین را برای ساماندهی دستگاه دولتی و اجرایی و زمان آخر تابستان را برای برای کل مسیر معلوم کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای احیای زاینده رود از وزارت نیرو بعنوان متولی انتظار داریم و همه مسئولان‌ توجه ویژه تری داشته باشند این موضوع ملی است و مسئولان استان اصفهان را نباید تنها بگذارند؛ مطالبه استان این است که یک ردیف برای حوضه زاینده رود باید دیده شود تا ما نیز بتوانیم پیگیری کنیم، احیای رودخانه باعث می شود استان های مرکز کشور نیز احیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار