مدیر زندان رجایی شهر گفت : مددجوی محکوم به قصاص این زندان پس از ۲۱ سال حبس با پیگیری واحد مددکاری با عفو و گذشت اولیای دم آزاد شد .

آقای  عزیزی گفت: این مددجو به جرم قتل در ۱۸ سالگی وارد زندان شد و پس از گذشت ۲۱ سال تحمل کیفر، با تلاش و پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری از طریق معرفی و کمک خیران برای پرداخت دیه و گذشت اولیاء دم در آستانه ۴۰ سالگی به کانون خانواده بازگشت.

او گفت: علت بروز قتل توسط مددجو (س - ح) فقط درگیری لفظی بدون قصد و نیت قبلی و عدم کنترل خشم و به تبع آن نزاعی که منجر به فوت جوان دیگری شد، بوده است.

آقای عزیزی گفت: بروز اغلب جرائم خاص توسط مددجویان به دلیل ناآگاهی، پایین بودن آستانه تحمل، تصمیم گیری‌های عجولانه و غیر عقلانی و وجود برخی از فشار‌های روانی و عدم برخورداری آنان از مهارت کنترل خشم است.

به گفته مدیر زندان رجایی شهر کرج در زمان حاضر کلاس‌های آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی برای آشنایی و فراگیری مددجویان با مقوله‌هایی مانند ایجاد روابط فردی مناسب و موثر، پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، تصمیم گیری‌های صحیح، حل تعارض‌ها و کشمکش‌ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه وارد سازد در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار