استاندار همدان گفت: مردم ایران همواره قدردان امنیت حاکم بر کشور و مرز‌ها هستند.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت:  امنیت ایران اسلامی محصول تلاش و مجاهدت نیرو‌های مقتدر نظامی، انتظامی و امنیتی کشور است.

او گفت: داشتن امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که در این دنیای پر مخاطره از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

مراسم دانش آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان با حضور جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

استاندار همدان گفت: حماسه و رشادت‌های نیرو‌های هوایی برای همیشه در ذهن مردم ماندگار است و حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

به گفته قاسمی فرزاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرتمندتر از همیشه آسمان کشور را رصد کرده و اجازه کوچک‌ترین تعرض را به احدی نخواهد داد.

او گفت: همه ما مرهون خون شهدای والامقام، شهدای دوران دفاع مقدس، ارتش، نیروی هوایی و خاصه شهدای پایگاه نورژه هستیم.

استاندار همدان گفت: از زمان آغاز جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ ساعت ۲ بعدازظهر که دشمن از ۱۵ پایگاه به ایران حمله کرد در کمتر از سه ساعت نیروی هوایی ایران اقدام کرد و ضربات مهلکی را به نیروی هوایی عراق وارد کردند که از این عملیات‌ها بدون شک می‌توان به عنوان یکی از دقیق ترین، پیچیده‌ترین و بی سابقه‌ترین عملیات‌ها در طول تاریخ هوایی و پروازی نام برد.

قاسمی فرزاد گفت: نخستین واکنش‌های نیرو‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران یعنی انتقام، کمان و اچ‌۳، بود که بیش از ۳۰۰ هواپیما وارد آسمان عراق شد.

 به گفته او صدام فکر می‌کرد که سه روزه اهواز و در یک هفته تهران را می‌تواند محاصره کند، اما با رشادت‌های نیروی هوایی ارتش آن‌ها زمین گیر شد تا بقیه نیرو‌ها اعم از سپاه و نیرو‌های مردمی توانستند خود را برسانند و یکی از قدرتمند‌ترین ارتش‌ها را زمین گیر کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان خطاب به خلبانان دانش آموخته پایگاه شهید نوژه گفت: پیشکسوتان شما در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و صلابت، استقامت و حماسه‌هایی که در تاریخ سابقه نداشت را خلق کردند و در این راه مردم ایران هم پشتیبان معنوی آن‌ها برای استقامت بودند.

قاسمی فرزاد گفت: در چهل و سومین دوره دانش آموختگی شما به عنوان یکی از افتخارات نظام ادامه دهنده راه شهدایی همانند شهید دوران، شهید بابایی و شهید ستاری باشید.

او گفت: شما خلبانان باید قدر خود را بدانید و مسیری که این شهدا طی کردند به عنوان فرزندان راستین انقلاب در راه دفاع از ارزش‌های کشور، انقلاب، اسلام، قرآن و ولایت ادامه دهید.

استاندار همدان گفت: فرزندان امروز با نسل گذشته خود تفاوتی ندارند و همان مسیر شهدا را طی می‌کنند.

قاسمی فرزاد گفت: خلبانان جوانی که چندی پیش در تبریز در حین آموزش دچار سانحه شدند شجاعانه و ایثارگرانه پرنده خود را به نحوی هدایت کردند که فاجعه‌ای برای مردم ایجاد نشود و این همان ادامه مسیر شهدایی است که در مسیر دفاع، حمایت و پشتیبانی از مردم خون پاک خود را هدیه کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.