طرح محدوده‌ی زمانی و مکانی تردد خودرو‌های حمل بار از ابتد‌ای سال آینده در شهر شیراز اجرا می‌شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه حمل و نقل شهرداری شیراز که سال آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان حمل بار است که به تأیید شورای ترافیک استان و شهرستان رسیده و شهرداری ملزم به اجرای آن شده است.

آرش نعمتی گفت: براساس شیوه نامه شورای اسلامی شهر محدوده عملکرد خودرو‌های حمل و نقل بار در شیراز به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم شده است.

به گفته او، محدوده قرمز شامل نقاط پر تردد سطح شهر از جمله منطقه تاریخی-فرهنگی و بخشی از منطقه یک و سه شهرداری و نقاط مرکزی شهر است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: این کلانشهر نخستین شهر کشور است طرح محدوده زمانی و مکانی به صورت مکانیزه در آن اجرا می‌شود، و در دو ماه اول به صورت ارشاد‌ی و سپس به صورت اعمال قانون است.

نعمتی درباره نحوه نظارت بر ورود‌ی های محدوده فعالیت ناوگان هم گفت: در راستای جلوگیری از تخطی از قانون تمامی ۶۴ ورود‌ی محدوده از خیابان‌های اصلی و فرعی تا کوچه‌ها به وسیله دوربین نظارت تصویری و پلاک خوان کنترل می‌شود.

او گفت: هدف از اجرای این طرح تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودر‌های باری در محدوده قرمز است و با اجرای آن زمان تردد خودرو‌های باری مشخص و براساس مصوبه شورا خواهد بود و از آن پس خودرو‌های حمل بار اجازه ندارند در هر زمان و در هر مکانی حضور یابند.

نعمتی گفت: با توجه به اجرای این طرح از ابتد‌ای سال آینده ساماندهی خودرو‌های حمل و نقل بار و ثبت باربرگ روزانه برای خودرو‌های حمل و نقل بار سبک، نیمه سنگین و سنگین فعال در شهر شیراز باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهری شهرداری شیراز با تاکید بر ثبت بار برگ به عنوان یکی از ضرورت‌های ساماندهی ناوگان گفت: در همین راستا ثبت روزانه باربرگ در سامانه وزرات کشور برای خودرو‌های باری الزامی است که با ثبت این باربرگ‌ها مبدا و مقصد بارگیری و تخلیه و زمان شروع و پایان این فرآیند مشخص می‌شود و حتی راننده نوع بار را نیز مشخص می‌کند.

او گفت: ثبت نوع بار در اپلکیشن باربرگ و رصد آن توسط دوربین‌های نظارت تصویری در دروازه‌های ورود‌ی به خودرو اجازه می‌دهد که در محدوده قرمز برای تخلیه بار بدون محدودیت اقدام کند.

نعمتی گفت: یکی از اهداف الزام اجرای این طرح ساماندهی خودرو‌های حمل و نقل و بار است تا با این کار خودرو‌ها برای ورود به محدوده قرمز در زمان‌های مشخص شده ساماند هی و با مشکلی مواجه نشده و جریمه‌ای به آن‌ها تعلق نگیرد.

رییس سازمان حمل ونقل بار شهرد اری شیراز گفت: رانندگان ناوگان حمل بار می‌توانند از طریق سامانه Transport.shiraz.ir و یا مراجعه حضوری به سازمان نسبت به ثبت خودرو خود در سامانه ساماندهی ناوگان حمل بار اقدام کنند.

نعمتی به برخی امتیازات ساماندهی ناوگان حمل بار اشاره و گفت: کسانی که در این طرح ثبت نام و خودروهایشان ساماندهی می‌شوند می‌توانند از امتیازاتی بهره‌مند شوند که برای خودرو‌های حمل و نقل سبک بنزین سوز با در نظر گرفتن ثبت روزانه باربرگ در اپلکیشن باربرگ، سهمیه یارانه سوخت ماهانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که به صورت نقد‌ی به حساب مالک خودرو واریز می‌شود.

او گفت: درباره خودرو‌های دیزلی شامل خودرو‌های باری نیمه سنگین و سنگین نیز این حمایت به صورت افزایش سهمیه سوخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار