رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از انجام بازرسی رستوران‌ها و مکان‌های طبخ غذا در سطح شهرستان خبر داد.

امید سالاری گفت: هدف از بازدید‌های مستمر و ادواری کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی، تامین امنیت غذایی و سلامت فرآورده‌های دامی مصرفی شهروندان است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد و حضور این ناظران در مکان‌های عرضه و طبخ مواد خامی دامی ضروری است که سازمان دامپزشکی نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

او گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور گردشگران در شهرستان و با وجود ویروس منحوس کرونا، نظارت بر مواد خام دامی بیشتر تشدید شده و نظارت مستمر بر مراکز عرضه و طبخ فرآورده‌های خام دامی به منظور ایجاد امنیت غذایی ضروری است.

این مسئول گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال و آغاز سال جدید و احتمال افزایش مصرف غذا‌های بیرون بر و افزایش استفاده شهروندان و مسافران نوروزی از رستوران‌ها و کبابی‌ها، اکیپ‌های بازرسی و کنترل بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل بهداشت گوشت، حفظ سلامت شهروندان و همچنین ممانعت از کشتار‌های غیرمجاز اقدام به بازدید و نظارت از رستوران ها، کبابی‌ها خواهند کرد.

امید سالاری همچنین با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف تخلفات بهداشتی و برخورد با متخلفانی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند از آن‌ها خواست تا هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق شماره تماس ۰۳۵۳۲۸۳۸۱۳۱ با کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار