تنها یک روز برای اتصال دستگاه ها به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار زمان باقی است.

طبق قانون دستگاه ها تا ۱۸ اسفند زمان دارند تا به سامانه ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شوند و مجوزهای خود را بدون اعزام مامور و تشکیل کارگروه برای کارآفرین ها صادر کنند.

قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. 

روز گذشته گزارشی از یک تولیدکننده ای داشتیم که برای دریافت مجوز کسب و کار خود درگیر دستگاه های مختلف بوده و  مشکلات متعددی از جمله گم شدن نامه درخواست به محیط زیست و شرط  تعهد میلیاردی داشته است.


بیشتر بخوانید

مشکلات اخذ یک مجوز کسب و کار؛ از گم شدن نامه تا تعهدهای میلیاردی!


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۶:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خیلی طرح خوبی هستش ولی بعید میدانم دستگاه های مربوطه همکاری کنند. یک نمونه که فرزند بنده در جزیره قشم درخواست داده برای مجوز کسب اصناف و اداره بهداشت هیچگونه همکاری نمی کنند . اداره بهداشت میگه مخالف ایجاد این کسب و کار در مجتمع ای که بالای 200 واحد تجاری دارد است. درصورتی مغازه اجاره و راه اندازی شده و 3 نفر بطور مستقیم مشغول بکار هستند . از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم خبرنگار بفرسته به محل در دخصوص این موضوع تحقیق و بررسی کنه . تحریم در اصل توسط ادارات دولتی خودمان انجام گرفته است.
آخرین اخبار