نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش تجهیزات راهداری در سال جدید با تأمین اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و اصلاح نقاط حادثه خیز دارد.

آقای صدیف بدری گفت: از محل اعتبارات حوادث، دولت منابعی را برای خرید تجهیزات راهداری و کاهش تصادفات در نظر گرفته است. چراکه هرچقدر کنترل بیشتر در این بخش صورت گیرد، ما شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای کمتری خواهیم بود.

 به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس در کنار تجهیزات راهداری باید به بحث راه‌سازی و جاده‌ سازی نیز توجه ویژه‌ای شود تا نقاط حادثه خیز اصلاح شوند. همچنین  با نوسازی ناوگان در حوزه خودروسازی می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم. 

آمارها نشان می‌دهند که در حوزه تامین تجهیزات راهداری امسال در مقایسه با سال گذشته مجلس و دولت برای خرید تجهیزات راهداری توجه ویژه‌تری داشته‌اند، چراکه  این تجهیزات یک ابزار سلبی برای رانندگان ایجاد می‌کنند که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهند که سازمان راهداری  برای نگهداری راه‌های موجود اعم از بهسازی و لکه گیری و پروژه‌های در دست اجرا نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان پول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار