مسئول انجمن اسکیت آلپاین و دانهیل فدراسیون اسکیت از تحولی بزرگ در این انجمن خبر داد.

حسین خیری نیا چند روز بعد از انتصاب در پست مسئول انجمن اسکیت آلپاین و دانهیل فدراسیون اسکیت، گفت: در حال بررسی و برنامه ریزی برای این رشته مهیج هستیم و با کمک همه دلسوزان این رشته تحول بزرگی را رقم خواهیم زد.

او می‌گوید: این رشته در دنیا قدمت زیادی ندارد و به طبع در ایران چند سالی است فعال شده حتی اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا هم داشتیم ولی از کسب مدال جا ماندیم.

به گفته خیری نیا خواستگاه این رشته در کشور‌های اروپایی بوده، ولی امروز در کشور طرفداران زیادی دارد و حتی چند رقیب جدی در آسیا هم داریم، ولی قطعا رسیدن به مدال‌های برون مرزی به ویژه آسیایی دور از دسترس نخواهد بود.

او می‌گوید: در حال بررسی شرایط این رشته در آسیا و جهان هستیم و از ابتدای سال آینده برنامه‌های خوبی را برای این رشته در حال تدارک هستیم که باید منتظر خبر‌های خوب ما باشید.

به گفته خیری نیا اصلی‌ترین آن‌ها تشکیل ترکیب کادر فنی این انجمن، توسعه این رشته در استان‌های مختلف کشور، ساماندهی مسابقات داخلی اهم از لیگ و قهرمانی کشور، تشکیل تیم‌های ملی در همه‌ی بخش‌ها و اعزام به مسابقات برون مرزی و مهمتر از همه جذب اسپانسر است


رشته اسکیت آلپاین در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۲۰۰۰ اولین رقابت رسمی خود را برگزار نمود. خواستگاه این ورزش در اروپا می‌باشد و تا به امروز بیشترین کشور‌های عضو از قاره اروپا می‌باشند.

این رشته همانند اسکی آلپاین و اسکی چمن بوده و ورزشکاران در این رشته در سطحی شیبدار شروع به حرکت کرده و پس از عبور از موانع (دروازه) به خط پایان می‌رسند ورزشکار که در مجموع ۲ راند تایم کمتری داشته باشد برنده رقابت می‌باشد. این رشته توسط کمیته برگزاری بنام oc که از طرف فدراسیون جهانی انتخاب شده اند؛ هدایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.