ساماندهی بازارچه حرم بی بی حکیمه (س) در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: به منظور ساماندهی بازارچه حرم بی بی حکیمه (س) غرفه های سیار کنونی جمع آوری و فروشگاه های ثابت احداث می شود.

ابراهیم قاسمی گفت: انجام عملیات اجرایی ساخت و ساز  سرامیک و نصب درب از مراحل نخست این طرح است.

او می گوید: ۹ غرفه مستقر در بازار حرم بی بی حکیمه با اولویت متقاضیان بومی منطقه آماده واگذاری به بخش خصوصی به صورت اجاره یک ساله است.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، اجرای طرح ساماندهی بازار حرم بی بی حکیمه (س) به منظور زیباسازی فضای بازار حرم و افزایش اصول  بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین از ممنوع شدن اسکان زائران در صحن و سرای بارگاه بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: مسافران می توانند در محوطه پایین حرم یا اردوگاه اقامتی اسکان کنند.

قاسمی با اشاره به قرار داشتن بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) در دل کوه گفت: ممنوعیت اسکان زائران در صحن و سرای حرم به منظور  ایجاد نظم و افزایش امنیت مسافران انجام می شود.

او می گوید: برنامه های نوروزی پذیرایی از زائران حرم بی بی حکیمه (س) با حفظ دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا از روز بیست وهشتم اسفند امسال در این مکان مقدس آغاز می شود.

حضرت بی بی حکیمه (س) دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

بارگاه نورانی امامزاده حضرت بی‌بی حکیمه(س) یکی از زیارتگاه‌های معروف جنوب کشور در حدود یک کیلومتری شرق روستای بی‌بی حکیمه(س) واقع در دهستانی مزین به همین نام از توابع شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این بقعه متبرکه در دامان کوه زرد و تنگه بزرگ و طولانی در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غربی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.