رئیس اداره دامپزشکی زرند گفت: در ایام نوروز و ماه رمضان، نظارت بهداشتی دامپزشکی از ۱۵ اسفند ماه آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

حسن لطفعلی پور گفت:هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز گروه های ویژه‌ای برای بازرسی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی با دامپزشکی تشکیل می‌گردد.

 او گفت: امسال که این ایام مقارن شده با ماه مبارک رمضان، نظارت بهداشتی دامپزشکی از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی هدف از انجام این طرح ویژه را حفظ سلامت و بهداشت مردم برشمرد.

به گفته لطفعلی پور با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز، مرغ و سایر فراورده‌های خام دامی در این ایام، گروه های سیار تمامی مراکز عرضه را از نظر سلامت فراورده‌ها بازرسی می‌نمایند.

اوگفت: همچنین گروه های ثابتی در کشتارگاه دام و اداره دامپزشکی همه روزه حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به همشهریان می‌باشند. 

لطفعلی پور بابیان این موضوع که مصرف کنندگان می توانند در این طرح کمک شایانی به بازرسین دامپزشکی کنند گفت: همه مردم و مصرف کنندگان باید در هنگام خرید فراورده‌ای خام دامی به تاریخ تولید و انقضای محصولات دقت کنند و با مشاهده هر گونه تخلف مراتب را جهت رسیدگی به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

او شماره تلفن سراسری ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ مربوط به اداره دامپزشکی را جهت گزارشات مردمی اعلام کرد.

لطفعلی پور در پایان گفت: با هماهنگی انجام شده با مراجع قضایی با هر گونه تخلف در مراکز عرضه، رستوران ها، سردخانه ها، اغذیه فروشی‌ها و سایر مراکزی که کارعرضه و نگهداری محصولات خام دامی را انجام می‌دهند، به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و برابر مقررات بخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار