رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: طبق ابلاغ به تولیدکنندگان، کالا‌ها علاوه بر قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده را نیز خواهند داشت.

آقای عباس تابش گفت: همچنین ۸۴ هزار قلم کالا با قیمت تحویل درب کارخانه به شرکت‌های پخش داده شده که گاهی تا ۱۶۰ درصد رشد قیمت توزیع داشتند و پرسش اصلی این بود که هزینه تولید بالاتر است یا هزینه توزیع و همه جواب‌ها نیز این بود که هزینه توزیع کمتر از تولید است، پس باید دید که چرا این اتفاق می‌افتاد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، همه تولیدکنندگان مکلف هستند در سامانه ۱۲۴ قیمت تولیدکننده را درج کنند و حداکثر ظرف یک ماه آینده روی اپلیکیشن‌های موجود در کشور هم قیمت تولیدکننده و هم قیمت مصرف‌کننده را خواهیم داشت که این اطلاعات هم برای مصرف‌کننده و هم برای فروشنده در دسترس خواهد بود.

درج قیمت مصرف‌کننده از سال ۱۳۶۷ (۳۴ سال پیش) شروع شد. در آن زمان هم ابتدا گفته شد قیمت مصرف‌کننده درج شود و بعد بیان شد قیمت توزیع، پخش و خرده‌فروشی نیز به آن اضافه شود که در نهایت همان قیمت مصرف‌کنندگان، اجرایی شد. ما امروز ابهامات تخفیفات ۵۰، ۶۰ درصدی داریم که برای همه این پرسش را مطرح کرده که فروشندگان چقدر سود می‌کنند که این تخفیفات را ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقتی قیمت تولید کننده رو اجناس است فروشنده هر چقدر دوست داره رو قیمتها اضافه میکنه باید مشخص بشه چند درصد به قیمت اضافه بشه من ۴۰ درصد هم اضافه تر خریدم متاسفانه تو هر محله مغازه ها موقع گرون فروشی هماهنگ و بدون بخشنامه و ابلاغ خودشون اجرایی میکنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
قیمت تولیدکننده دوغ 1.5لیتری کاله 16000تومان و قیمت فروشنده ویا مصرف کننده در فروشگاه کوروش 12000 تومان .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
الان با این کاری که کردن دزدی بیشتر شده قیمت ها بالاتر بردن اون موقعه می فهمیدی چند خرده الان کیگ هفت پانصدی روش خرده شش مغازه دار می ده هشت تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
از وقتی که گفتند قیمت تولید کننده روی کالا باشه، خودم چند تا از کالا رو خرید کردم، واقعا بی انصافی بیشتر شده، قیمت تولید روی کالا، از قیمت مصرف کننده ای که قبلاً میزدن بیشتر هست، بعد فروشنده یه سود حدودا، 30 تا 35 درصدی میزاره روش. بشتر به نظر میاد سر ناسازگاری دارن. انصاف هم خوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
طرف چقدر مخ است دنبال دلیل می گردد
عمو وجود دلال و نداشتن نظارت دولت
راه حل هر درامد غیر از تولید و دستمزد باید ۹۹٪ مالیات بدون تبصره بدهند مشکل حل شد ببینید مدیریت چقدر آسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
قیمت مصرف کنند با توجه به بعد مسافت کارخانه تا استانهای مصرف کنند با این تفاوت کرایه حمل ونقل چگونه قیمت مصرف کنند در محل تولید و استانهای دور تر محاسبه می شود.
آخرین اخبار