دونده اسدآبادی:

نبود زمین تمرین در اسدآباد مانع شکوفا شدن ورزشکاران اسدآبادی است

پژمان کرزه‌ای دونده اهل اسدآباد گفت: شکوفایی استعداد‌های دو و میدانی شهرستان، نیازمند برنامه ریزی، شناسایی و سرمایه گذاری است.

نایب قهرمان کشوری می گوید: انتظار من از مسئولان شهرستان اسدآباد تنها توجه است؛ در مسابقات ماراتن، رقابت را با چند ثانیه اختلاف به نماینده کشورمان در المپیک، واگذار کردم.

پژمان کرزه ای، دونده اهل اسدآباد است که از سال ۹۰ و با تشویق شهاب سطوتی، معلم ورزش خود رو به دومیدانی آورده است.

او گفت:نبود زمین تمرین در شهراسدآباد باعث شد که در برای انجام تمرین ها، همدان ساکن بشوم.

کرزه ای گفت:یک دونده حرفه‌ای ماراتن باید در روز حداقل ۳۰ کیلومتر و در ماه افزون بر ۱۰۰۰ کیلومتر بدود و قطعا این دوندگی باعث تحمیل فشار به پا و مابقی اعضای بدن می‌شود که برای جلوگیری از وقوع مصدومیت باید هم تغذیه مناسب (مصرف بیش از ۷۰۰۰کالری در روز) و هم کفش استاندار داشت.

پژمان که اهل روستای قاسم آباد لک لک است دارای ۴۰ مدال کشوری در رشته‌های پنج هزارمتر، ده هزارمتر، نیمه ماراتن و ماراتن است و در رقابت‌های کشوری با لباس نمایندگان خوزستان، اصفهان و تهران دوندگی کرده است.

 رکورد دو ۵هزارمتر پژمان، ``۱۴:۴۵، ۱۰هزارمتر ۳۱:۲۶ و ماراتن `۰۲:۲۹:۵۰ است.

این دونده اسدآبادی گفت:مسابقات کشوری که در جزیره هرمز برگزار شد رکورد من در دو ماراتن که طول آن ۴۲کیلومتر و ۱۹۵ متر بود، دو ساعت و ۲۹دقیقه شد که با زمان نماینده کشورمان در المپیک تنها ۵۰ ثانیه فاصله داشت.

کرزه‌ای درباره مهمترین انتظارات خود از مسئولان شهر نیز گفت:متاسفانه در چند مسابقه اخیر که برای اسدآباد مقام کسب کرده ام، مسئولان شهر حتی به خود زحمت نداده اند به استقبال من بیایند.

او می گوید: از صاحب منصبان شهر انتظار توجه خاص ندارم، اما حداقل چیزی که می‌شود انجام داد این است مرا به حامیان مالی  معرفی کنند یا حداقل زمینه برای دست و پا کردن یک شغل برای من را فراهم نمایند تا از پس هزینه‌های این ورزش بربیایم.

عنوان دار دو ومیدانی کشور گفت:خوشبختانه ارتفاع مناسب از سطح دریا و وجود تپه، شهرمان نقطه‌ای مناسب برای استعداد‌های دوندگی است و با کمی تحقیق و برنامه ریزی می‌توان استعداد‌های مناسبی در سطح محلات، مدارس و روستا‌ها کشف کرد و پرورش داد.

پژمان کرزه ای درباه وضعیت فعلی خود نیز گفت:به‌علت درپیش داشتن مسابقات بین المللی که فروردین ماه در ترکیه برگزار می‌شود هم اکنون و بعلت نبودن زمین تمرین مناسب در اسدآباد که یک ضعف محسوب می‌شود در همدان ساکن شده و زیر نظر مربی خود آقای مهدی محمدی در حال تمرین و آماده شدن هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار