سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس آسمان استان را تا سه‌شنبه ۱۷ اسفند نیمه ابری همراه با گرد و خاک اعلام کرد.

 سعید رنجبر گفت: بارندگی از بامداد امروز در مناطق شمالی استان فارس و به شکل ضعیف و پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی آغاز شد.

او گفت: امروز وزش باد در استان و وزش باد شدید در نواحی شمال شرق و شرق و در برخی نقاط به ویژه مرکز و نیمه غربی وجود دارد که همراه با گرد و خاک و کاهش دید است و تا سه شنبه ۱۷ اسفند ادامه دارد.

رنجبر گفت: لغزندگی و کاهش دید درجاده ها، احتمال خسارت به دلیل وزش باد شدید در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک، احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال ها و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوی های تبلیغاتی وجود دارد.   

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت وزش باد شدید، مستحکم کردن سازه های موقتی، اجتناب از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پارک نکردن خودرو ها در اطراف موارد ذکر شده توصیه می شود.

نفوذ سامانه بارشی جدید ۱۹ اسفند ماه

او گفت: احتمال نفوذ سامانه بارشی جدید برای پنجشنبه ۱۹ اسفند در فارس وجود دارد که بر اساس بررسی آخرین نقشه ها، برای پنجشنبه  نفوذ یک سامانه بارشی و بارش در برخی از  نقاط شمال و مرکز و وزش باد شدید در نواحی شمال شرق استان پیش بینی می شود.

رنجبر گفت: صفاشهر با چهار درجه زیر صفر سردترین نقطه فارس طی ۲۴ گذشته بود و لامرد و مُهر هم با ۲۸ درجه بالای صفر، گرمترین منطقه فارس را به خود اختصاص دادند.  

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس گفت: هوای شیراز در بامداد دوشنبه  به سه درجه بالای  صفر رسید و حداکثر دما هم  طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر ۲۰ درجه بالای صفر بود.

برچسب ها: هواشناسی ، گردوخاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار