مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مصرف مازوت در دو نیروگاه اصفهان و شهید محمد منتظری کاهش نیافته و وزارت نیرو و نفت باید هر چه زودتر مازوت سوزی را قطع کنند.

منصور شیشه فروش درمورد اینکه امسال تاکنون ۱۴۱ روز هوای ناسالم و ۲۰۴ روز هوا با کیفیت قابل قبول در اصفهان ثبت شده است، گفت: شرایط کیفیت هوا در اصفهان مناسب نیست.

او در خصوص آخرین وضعیت مصرف مازوت در دو نیروگاه اصفهان و شهید محمد منتظری نیز گفت: در دو نیروگاه مازوت همچنان مصرف می‌شود، میزان مصرف کم نشده است و درخواست ما از وزارت نیرو و نفت این است که با توجه به شرایط استان اصفهان نسبت به قطع مصرف مازوت اقدام کنند.

شیشه فروش همچنین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ۱۶ کانون گرد و غبار در استان اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان ۱۶ کانون گرد و غبار فرسایش بادی با یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار وسعت شناسایی شده است.

با توجه به کاهش بارش‌ها و همچنین جاری نبودن آب در رودخانه زاینده رود و به دنبال آن عدم کشت محصولات کشاورزی شاهد ایجاد کانون‌های نقطه‌ای گرد و غبار در استان اصفهان و به ویژه در مناطق شرق استان اصفهان هستیم.

او درمورد مصون ماندن جاده‌ها در اثرات مخرب فعالیت کانون‌های گرد و غبار در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه، ۴۱۲ هزار کیلومتر آزادراه، پنج هزار کیلومتر راه روستایی و دو هزار و ۲۴ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان اصفهان در ۵۲ بخش، ۸۴۹ روستای دارای دهیاری و ۱۱۳ شهر داریم.

برای کاهش خسارات به محور‌ها در این مناطق یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آبیاری برای مراقبت از پوشش گیاهی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد ۶۰ کیلومتر بادشکن غیر زنده نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش اثرات عملکرد کانون‌های گرد و غبار است گفت: این طرح در آران و بیدگل، خور و بیابانک و دیگر کانون‌های گرد و غبار اجرایی شده است.

همچنین ۴۵ کیلومتر تله رسوب گیر در محور‌های اصفهان، نائین و برخوار راه‌اندازی شده است.

شیشه فروش ایجاد ۱۷۰ هکتار نهالکاری در شرق اصفهان و سجزی برای مبارزه با گرد و غبار در امسال را نیز از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و گفت: از ابتدای فعالیت در زمینه کاشت نهال تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار نهالکاری در استان اصفهان انجام شده است.

او با بیان اینکه مطالعات در هفت هزار هکتار در کانون‌های گرد و غبار و مطالعه شرایط سه هزار هکتار طرح‌های کنترل بیابان در دستور کار است، گفت: این امر بیشتر در محور‌های نائین انجام می‌شود.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.