شورای اسلامی شهر شیراز لایحه‌ای را با هدف تلاش برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهر‌های نجف، کربلا، دوحه، مسقط، دمشق و حلب تصویب کرد.

در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز، در خصوص خواهرخواندگی شیراز با نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه ارسالی از کمیسیون گردشگری و زیارت شورا با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

در این جلسه مصوب شد به منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها، تبادل اطلاعات، تجریبات و توسعه مناسبات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود، اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهر‌های نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه را انجام دهد.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است بازبینی لازم در مصوبه شماره ۲۲۷/۹۷/ص مورخ ۲۸/۱/۹۷ را با عنوان دستورالعمل نحوه اقدام شهرداری در انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهر شیراز با سایر شهر‌ها با توجه به سوابق انجام و ظرف مدت دو ماه در قالب لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه جلسه این شورا به همراه سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس از خانواده پنج شهید شیراز ،خانواده شهیدان حاجی زاده تجلیل کردند.

در این مراسم ضمن تجلیل از مادر شهیدان حاجی زاده یاد مرحوم ابراهیم حاجی زاده پدر شهیدان عبدالله، روزبه، سهیلا،عبدالحسین و آذر، گرامی داشته شد.

شیراز در منطقه خواهرخوانده دار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.