در پی اتمام حجت دستگاه قضایی گلستان، تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان آغاز شد .

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان، دو هفته پیش در بازدید از منطقه زیارت به امور اراضی جهاد کشاورزی و مالکان بنا‌های غیرمجاز برای تخریب این بنا‌ها تا پایان اسفند فرصت داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: امور اراضی استان با حضور نماینده دادستانی از امروز کار تخریب بنا‌های غیرمجاز در زیارت را آغاز کرد و در نخستین روز اجرای این طرح، ۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین آزادسازی شد.

محمود اسپانلو گفت: این بنا‌ها در مسیر جاده آبشار زیارت منطقه لِکه قرار دارد و در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی تخریب شد.

دادستان اسپانلو گفت: امور اراضی موظف است بر اساس قانون همه بنا‌های غیرمجاز در زیارت گرگان را تخریب کند و تعللی از مسئولان برای عمل نکردن به قانون پذیرفته نخواهد بود.

اسپانلو گفت: با نظر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، برای جلوگیری از حمل و نقل مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز‌های بدون مجوز در ورودی زیارت، ایست و بازرسی مستقر شده است.

رییس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان دو هفته پیش در معیت جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی از زیارت گرگان بازدید کردند.

در این بازدید ۶ ساعته با دستور دستگاه قضایی، دستگاه‌های متولی مکلف شدند هر چه زودتر ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه را تعیین تکلیف کنند.

منطقه زیارت در دل جنگل‌های هیرکانی در جنوب شهر گرگان قرار دارد و در سال‌های اخیر به علت مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خوب مورد هجوم زمین خواران و ساخت و ساز‌های غیرمجاز قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.