معاون اجرایی رییس جمهور گفت: کار مهم  و جهادی شرکت آب و فاضلاب نجات کارون است.

سیدصولت مرتضوی  گفت: یکی از طرح‌های مهم در خوزستان طرح آبرسانی غدیر  و طرح ساماندهی شبکه‌های فاضلاب سطح استان بویژه اهواز  است.

به گفته او در سال‌های گذشته با کمترین بارندگی بیشترین آسیب به مردم وارد می‌شد که حسب دستور و تاکید رئیس جمهور مقرر شد که این مشکل با قید فوریت در اسرع وقت برطرف شود.

معاون اجرایی رییس جمهور می‌گوید: در سفر استانی رئیس جمهور تصمیمات اتخاذ، منابع تامین و امروز ۱۷۹ جبهه کاری در سطح شهرستان اهواز  در حال حفاری و لوله گذاری  هستند.

این مقام مسئول از افتتاح  تصفیه خانه شرق اهواز در آینده نزدیک خبر داد.

معاون اجرایی رییس جمهور می‌گوید:، اما کارون بعلت ورود فاضلاب به آن  بشدت آسیب  دیده بود  و با کار خوب آبفا از جمله ۲ خط انتقال شرقی و غربی که در اطراف رودخانه انجام و به تصفیه خانه‌های اهواز منتهی می‌شود، نجات یافت.

به گفته این مقام مسئول امسال  نسبت به سال‌های قبل و با توجه به اینکه حجم بارش ها‌ی زمستان امسال معادل حجم بارندگی پارسال بود، اما آبگرفتگی و بالازدگی فاضلاب به شدت  کاهش یافته است.

او گفت: منابع خوبی به استان تزریق شده که امیدواریم در سال جدید منابع مناسبتری با هدف  رفع موانع  در استان اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:  از ۱۷۹ جبهه کاری اصلاح شبکه فاضلاب،  ۸۵ نقطه از سوی قرارگاه و بقیه با کمک اداره آب و فاضلاب در حال انجام است.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: خطوط انتقال با استفاده از  ۸۸ پیمانکارمحلی و بزرگ به طول ۲۸۰ کیلومتر خط لوله در حال کار بوده و ۱۱۹ کیلومنتر نیز توسعه خط لوله باید داشته باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور  دی ماه امسال نیز برای پیگیری پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان سفر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار