یکی از هموطنان کشورمان جهت حفط محیط زیست در سال ۱۴۰۰، اقدام به کاشت ۴۰ هزار نهال کرده است.

یکی از دلایل آلودگی هوا و مشکلات محیط زیستی، قطع بی رویه درختان و بی‌توجهی به آن‌ها است درختانی که همچون انسان‌ها نفس می‌کشند و طبق آمار اخیر سالانه ۲۶ میلیون اصله درخت قطع می‌شود که طبق نظر کارشناسان فعال در حوزه محیط زیست، قطع درختان و نابودی جنگل‌ها اقلیم زمین نیز در کوتاه مدت و بلند مدت دچار تغییرات شدید خواهد شد، زیرا درختان به عنوان پمپ‌های بیولوژیکی روی چرخه‌های آب نقش دارند؛ آن‌ها آب را از خاک می‌گیرند و با تبدیل آن به بخار، آن را وارد اتمسفر می‌کنند. جنگل‌ها از طریق انجام این کار در تشکیل ابر و بارندگی مشارکت می‌کنند.

اما در این میان افرادی هم هستند که محیط زیست و طبیعت برای آن‌ها در زندگی حرف اول را می‌زند و حاضرند برای حفظ آن، هرکاری را انجام دهند! یکی از این افراد کرامت عزیززاده عضو فدراسیون دوچرخه سواری ایران است که تاکنون به ۷۰ کشور دنیا سفر کرده است و ۲۰ سال است که ایران گردی و جهان گردی می‌کند، او هرسال ۶ ماه قبل از روز درختکاری با دوچرخه خود به استان‌های مختلف می‌رود و در هرکدام ار این استان‌ها توسط او درخت و نهال کاشته می‌شود.

عزیززاده امسال در نقاط مختلف ایران ۴۰ هزار نهال کاشته و هدفش ترویج محیط زیست سالم است، همچنین او ساکن شهر آستارا است و به گفته خودش تمامی این سفر‌ها با هزینه شخصی انجام می‌شود و برای تامین هزینه خانه خود را فروخته است.

همچنین به تازگی مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفته بود که  به‌طور کلی قطع درختان جنگلی در اراضی ملی - به‌جز درختانی که در قالب طرح زراعت چوب کاشته شده‌اند - ممنوع است و مجازات نقدی و حبس را به‌دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
زراعت چوب دیگه چه حقه جدیدی برا قطع درختاست والا درحت چل پنجاه سال طول میکشه تا قطور بشه
آخرین اخبار