رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم ۱۴۰۱ هستیم که کلاهبرداران با ساخت بدافزار‌های مخرب به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم ۱۴۰۱ هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزار‌های مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزار‌های جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

اگرچه شاید این ایده و خدمات ارائه شده در این نرم افزار‌ها در نوع خود مفید و کاربردی باشد، اما همین موضوع، شگرد‌هایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد.

به گفته او کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزار‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزار‌های فوق، مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع سبب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان می‌گوید سازنده اینگونه نرم‌افزار‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند، بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.