شرایط مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرا و یا تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دولتی در سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

به دولت اجازه داده می‌شود از طریق دستگاه‌های اجرائی و به منظور جلب مشارکت بخش غیر‌دولتی جهت اتمام هرچه سریعتر طرح‌های (پروژه‌ها) تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (نیمه تمام، آماده بهره‌برداری و جدید) از قبیل پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات تا ده درصد (۱۰%) از سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به هر دستگاه اجرائی را صرف حمایت از طرح‌ها (پروژه‌هایی) کند که بخش غیر‌دولتی در آن‌ها مشارکت می‌نمایند.  

اختصاص دو هزار میلیارد تومان جهت ساماندهی بافت فرسوده پیرامون بقاع متبرکه

نمایندگان مجلس با اختصاص دو هزار میلیارد تومان جهت ساماندهی بافت فرسوده پیرامونی بقاع متبرکه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد‌بن موسی (ع) موافقت کردند.

کمیته‌ای متشکل از دولت و مجلس برای نظارت بر نحوه انتشار اوراق تشکیل می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا کمیته‌ای متشکل از دولت و مجلس برای نظارت بر نحوه انتشار اوراق تشکیل شود. بر اساس این مصوبه به منظور مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع این قانون در بازار‌های پول و سرمایه کشور، کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی و دو نفر ناظر از اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر نحوه انتشار اوراق موضوع این قانون نظارت می‌کنند. نرخ سود اسمی اوراق و نرخ حفظ قدرت خرید اسناد خزانه اسلامی با رعایت موازین شرعی توسط این کمیته تعیین می‌شود.

مجوز مجلس برای تشکیل کمیته اقتصادی به منظور استفاده بهینه از سرمایه بخش غیردولتی

نمایندگان مجلس تصویب کردند به منظور توسعه روش‌ها و الگو‌های تأمین مالی و استفاده از ابزار‌های مالی کمیته اقتصادی مرکب از بخش‌های اقتصادی دولت و بانک‌ها تشکیل شود. به موجب این مصوبه به منظور توسعه روش‌ها و الگو‌های تأمین مالی و استفاده از ابزار‌های مالی، جلب سرمایه‌های بخش غیردولتی و اهرم سازی منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و پروژه‌های پیشران، کمیته‌ای مرکب از چند ارگان تشکیل می‌شود.  

شرکت‌های دولتی از سهم اوراق مالی خود برای اجرای طرح‌های زیست محیطی هزینه کنند

نمایندگان مجلس اجازه دادند شرکت‌های دولتی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی اوراق مالی اسلامی منتشر شده را تا سقف صد هزار میلیارد تومان به مصرف برسانندسهم هریک از شرکت‌ها در آیین­نامه اوراق مالی اسلامی که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، تعیین خواهد شد.

تخصیص مبلغ ۳۵ هزار میلیارد برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌ها و معابر روستایی

نمایندگان مردم در خانه ملت با تخصیص مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌ها و معابر روستایی و خرید تانکر‌های آبرسانی مورد نیاز سازمان امور عشایر ایران موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار