۷۰ میلیارد ریال در سفر هیات دولت برای ساماندهی گلزار‌های شهدای قم مصوب شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان قم ۷۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار‌های شهدای استان قم مصوب شد و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هنرمند با بیان این‌که در استان قم ۹۲ گلزار شهدا وجود دارد،گفت: ساماندهی ۶۹ گلزار شهدا در استان انجام شده و ساماندهی ۲۳ گلزار شهدا نیز در دستور کار است که با اعتبارات تخصیص یافته در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای شیخان مذاکرات جدی انجام شده و در صورت رفع محدودیت‌ها، اقدامات بهتر و بیشتری برای رفع نواقص انجام خواهد شد.

حجت الاسلام هنرمند گفت: در سفر هیات دولت ۲۵۰ میلیارد ریال نیز برای راه‌اندازی مرکز نگهداری و توان‌بخشی جامعه ایثارگری که اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مصوب شد و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای این امر تخصیص یافته است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به همراه چند تَن از اعضای هیات دولت در قالب سیزدهمین سفر استانی، در روز‌های ۹ و ۱۰ دی‌ماه جاری به استان قم سفر کرد.

هنرمند به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به مناسبت روز شهید و جانباز اشاره کرد و گفت: کاشت بیش از ۶ هزار نهال در بوستان‌های استان به نام ۶ هزار شهید استان قم، فراخوان اهدای خون (هر نفر به نام و یاد یک شهید)، دیدار از خانواده جانبازان ۷۰ درصد که امسال به فیض شهادت نائل آمدند، دیدار از جانبازان نخبه (اساتید حوزه و دانشگاه) در روز جانباز، دیدار از جانبازان با حضور مسئولان استان با عنوان علمداران حماسه و دیدار با خانواده شهدا از سوی دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان از جمله برنامه‌های بنیاد شهید برای روز بزرگداشت شهید و جانباز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: دیدار با مراجع و علما و مسئولان برای ارائه عملکرد یک‌ساله در سالروز تاسیس بنیاد شهید، رونمایی از ۱۰ سردیس شهید با مشارکت شهرداری و نام‌گذاری کوچه‌هایی که تاکنون به نام شهدا نام‌گذاری نشده، برگزاری مراسم تجلیل و تشویق از مدال‌آوران ورزشی ملی و بین‌المللی از بین جامعه ایثارگری، برگزاری مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف با حضور ایثارگران، همایش دشت‌پیمایی خانوادگی، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع شهدا در یکی از گلزارها، مسابقه کتاب‌خوانی کتاب چلچراغ نماز و خانواده ویژه کارکنان، تماس با خانواده‌ها و تفقد از آن‌ها توسط خادمان شهدا در بنیاد، ایجاد فضای یادمان در ورودی گلزار شهدا، نورافشانی در شب ۲۲ اسفند در گلزار شهدا و تکریم خادمان شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا و جانبازان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید قم با تاکید بر رسیدگی به خانواده شهدای مدافع حرم غیرایرانی، گفت: یگان مربوطه که اقدام به اعزام شهدا به جبهه کرده باید رویداد شهادت را تایید کند؛ در زمینه شهدای مدافع حرم غیرایرانی نیز فرآیند به همین صورت است و بنیاد شهید تسهیلات لازم را در اختیار خانواده این شهیدان قرار می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام هنرمند، ۴۵۰ شهید مدافع حرم از استان قم بودند و در حال حاضر نیز تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم  با بیان این‌که هیچ تقاضایی برای تحت پوشش قرار گرفتن از سوی جامعه ایثارگری در انتظار رسیدگی نیست، گفت: هیچ تفاوتی بین ایثارگران از جمله خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان قائل نیستیم و موظفیم در چارچوب وظایف رسیدگی نماییم.

حجت الاسلام هنرمند  گفت: با توجه به این‌که سن جامعه ایثارگری بالای ۵۰ و نیاز این قشر به دارو و درمان افزایش یافته است؛ بنیاد شهید جامعه ایثارگری را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است تا بخشی از این هزینه‌ها کاهش یابد.

او با بیان این‌که امسال حدود ۱۲ هزار دیدار با جامعه ایثارگری قم انجام شده است،گفت: استان قم دارای ۱۲ هزار جانباز است.

۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نام‌گذاری شده است.

برچسب ها: گلزار شهدا ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار