سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برگزیده شدن دو واحد خدماتی سبز استان و سه واحد سبز صنعتی در سطح کشوری در بیست و سومین همایش ملی واحد‌های سبز کشور خبر داد.

مهدی اله پور گفت: با حضور بر خط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسئولین، صبح امروز از واحد‌های برگزیده سبز درسراسر کشور به صورت مجازی تجلیل شد.

در بیست و سومین همایش ملی واحد‌های صنعتی،  معدنی و خدماتی سبز که به صورت بر خط برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد دبیرخانه و نحوه انتخاب و تدوین شاخص ها، عنوان شد که امسال، ۳۰۲ واحد در این همایش ثبت نام کردند که ۲۳۳ واحد در حوزه صنعت، ۸ واحد در حوزه معدن و ۶۳ واحد در حوزه خدمات فعالیت داشتند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: واحد‌های ایران خودرو خراسان رضوی، شیشه فلوت کاویان و سیمان زاوه در بخش صنعت سبز، و بیمارستان رضوی و بیمارستان ۱۷ شهریور در بخش خدمات سبز، که دارای اقدامات محیط زیستی شاخصی بودند، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس سیمین این همایش ملی شدند.

اله پور گفت: خراسان رضوی در بین استان‌های برتر مشارکت کننده در این همایش قرار دارد و استانی پر استعداد و پرتوان در حوزه‌های محیط زیستی و صنعت، خدمات می‌باشد.

او گفت: در حوزه پایش واحد‌های صنعتی کشور، خراسان رضوی دارای رتبه دوم و دارای بیشترین واحد صنعتی در کشور می‌باشد که این مرهون تلاش همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مدیران واحد‌های صنعتی، تولیدی در امر خود اظهاری و همچنین حساسیت آن‌ها در بحث حفاظت از محیط زیست را می‌رساند.

گفتنی است این برنامه با هدف ایجاد نگرش در حوزه حفاظت محیط زیست و ایجاد بستر مناسب رقابت در بازار‌های بین المللی برگزار می‌شود.

در ادامه این همایش مدیران واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز استان گزارش جامعی از اقدامات، در حوزه حفاظت از محیط زیست و شاخص‌های عملکردی این حوزه ارائه نمودند و در پایان تندیس‌های سیمین ولوح‌های سپاس به نیابت از مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، توسط سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به واحد‌های برتر تقدیم شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.