رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان از آغاز پویش اهدای خون عیدانه از ۱۵ اسفند تا نیمه شعبان خبر داد.

لطفعلی جعفری گفت: پویش اهدای خون عیدانه از سوم شعبان مصادف با پانزدهم اسفند تا نیمه شعبان در مراکز اهدای خون سراسر استان برگزار می‌شود و از همشهریان می‌خواهیم در این پویش مشارکت حداکثری داشته باشند.

ذخیره خون استان اصفهان هم اکنون کمتر از سه روز است و در مقایسه با هفت روز حد مطلوب ذخیره خون، میزان ذخیره خون استان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

به گفته او هم اکنون کمبود در همه گروه‌های خونی مشاهده می‌شود، اما مشخصاً گروه خونی O منفی با کمبود بیشتری مواجه است.

در ماه آخر سال به سر می‌بریم و مردم درگیر امور عیدانه نظیر خرید و مسافرت هستند، اما مراکز درمانی و مصرف‌کنندگان مستمر همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند؛ بنابراین امیدواریم شهروندان نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند.

جعفری می‌گوید از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده و از این تعداد، ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند. آمار اهدای خون امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است.

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: تقریباً ۵۹ درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر هستند. همچنین ۹۷ درصد خون‌های اهدایی توسط آقایان و سه درصد توسط خانم‌ها اهدا شده است و از بانوان می‌خواهیم در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.