تیم والیبال سپاهان اصفهان پس از شکست ۳ بر صفر مقابل پیکان در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی، روز یک‌شنبه به یک برد حیاتی نیازمند است.

سی‎ وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران جام زنده‌یاد سردار دل‌ها از دوم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با حضور ۱۴ تیم در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

کهکشانی‌های سپاهان و سلطه‌گری در لیگ‌برتر

تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان در این فصل با جذب چند مهره ملی‌پوش و با تجربه از جمله فرهاد قائمی و در اختیار داشتن بازیکنانی نظیر امیر غفور، مسعود غلامی، مجتبی میرزاجانپور، سامان فائزی و مهدی مرندی، روی کاغذ به قدرتمندترین تیم لیگ برتر والیبال آقایان تبدیل شد و برای قهرمانی، بی‌رقیب به نظر می‌رسید؛ هدفی که مدت‌هاست آن را دنبال می‌کند.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم به رقابت پرداختند تا در نهایت هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف شوند.

سپاهانی‌ها توانستند در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال با کسب ۳۶ امتیاز و ۱۲ برد از ۱۳ بازی قهرمان نیم‌فصل شوند و در نهایت پس از پایان بازی‌های دور گروهی، شاگردان رحمان محمدی‌راد با ثبت ۵۹ امتیاز و ۲۰ برد از ۲۶ بازی توانستند به عنوان صدرنشین به مرحله پلی‌آف صعود کنند.

هنوز یک راند دیگر برای طلایی‌پوشان باقی مانده


دیدار‌های پلی‌آف تافته جدا بافته از مرحله گروهی؛ مجال شکست نیست!

سپاهان جدی‌ترین مدعی قهرمانی این فصل به شمار می‌رفت، چرا که پس از کسب پیروزی‌های پیاپی در اواسط نیم‌فصل دوم لیگ برتر، صدرنشینی خودش را برابر دیگر مدعیان قهرمانی تثبیت کرد و صعود زودهنگام طلایی‌پوشان به مرحله پلی‌آف قطعی شد.

در دیدار‌های مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو شدند و چهار تیمی که توانسته بودند امتیاز دو مسابقه از سه دیدار را کسب کنند، به مرحله بعدی نیمه‌نهایی صعود کردند.

تیم فولاد مبارکه سپاهان توانست در مرحله نخست مسابقات پلی‌آف لیگ برتر با دو پیروزی متوالی برابر پاس گرگان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و حریف تیم پیکان شود.

در دور رفت بازی‌های گروهی سپاهان توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیکان را در خانه شکست دهد، اما در دور بازگشت بازی‌های گروهی پیکانی‌ها برای جبران این امتیاز با نتیجه ۳ بر صفر سپاهان را در خانه خود شکست دادند.

اما در نخستین دیدار مسابقات نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال تیم فولاد مبارکه سپاهان برابر پیکان به رقابت پرداخت که سپاهانی‌ها در سه ست متوالی از پیکان شکست خوردند و نتوانستند امتیاز این دیدار را نصیب خود کنند. پس از شکست تیم سپاهان در دیدار نخست نیمه‌نهایی انتقاد زیادی به این تیم و بازیکنان وارد شد، قطعا شکست برابر پیکان برای سپاهان دردناک و غیرقابل پذیرش است.

اگر لیاقت قهرمانی دارید از فشار‌ها قهرمانی را بسازید

و، اما اکنون با این شکست این سوال برای اهالی والیبال پیش می‌آید که آیا سپاهان با این اوضاع می‌تواند به صعود در مرحله نهایی و قهرمانی در لیگ برتر والیبال امیدوار باشد یا حسرت قهرمانی باز هم تمدید خواهد شد؟

انتظارات در این فصل از سپاهان بالاست، اما این سطح از انتظارات هم غیرمنطقی نیست، تیم رحمان محمدی‌راد فشار زیادی برای قهرمان شدن را روی شانه‌های خود احساس می‌کند.

دومین دیدار این دو تیم ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد که سپاهانی‌ها در صورت پیروزی در روز یکشنبه باید برای دیدار سوم با پیکان که بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.