سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته اخیر در مقایسه با هفته ماقبل ۵۴.۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته آقای جاسم محمدی در نشست ستاد کرونا استان، نمونه گیری کرونا نیز طی هفت روز گذشته در مقایسه هفته ماقبل آن ۴۶ درصد کاهش یافته و این مهم نشانگر کاهش میزان افراد بدحال به درمانگاه‌های منتخب تست کرونا است.

هفته گذشته در مجموع ۱۸۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این تعداد در مقایسه با هفته ماقبل آن یعنی از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند ۳۰.۳ درصد کاهش یافته است که امیدواریم این روند کاهشی تعداد بستری‌های کرونا همچنان استمرار داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین از کاهش ۶۵ درصدی فوتی‌های کرونا در این استان طی هفته اخیر در مقایسه با هفته ماقبل آن خبر داد و گفت: هفته گذشته ۹ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

 طی ۲ هفته اسفند ۶ هزار و ۴۴۲ دز سوم واکسن کرونا در این استان تزریق شده که از بین تمامی شهرستان‌ها، ایلام با ۲ هزار و ۴۲۴ دز بیشترین تعداد را به ثبت رسانده است.

آقای محمدی در ادامه به وضعیت درصد پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال استان پرداخت و گفت: ۸۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال این استان تاکنون دز نخست واکسن کرونا، ۸۱ درصد دز دوم و ۳۵.۵ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردنده اند.

 شهرستان‌های چرداول، دره شهر، آبدانان، دهلران و مهران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ایلام، ایوان، چوار، هلیلان، سیروان، ملکشاهی و بدره نیز نارنجی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.