نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر ایلام معضلی جدی تلقی شده که باید با اقدام به موقع از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پیش از عملیات ساخت با این تخلف‌ها برخورد جدی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران و مدیران ذی ربط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، یکی از مشکلات اساسی شهر ایلام که باعث شده مبلمان شهری وضعیت نامناسبی داشته باشد ساخت و ساز‌های غیر مجاز توسط برخی افراد سودجو است که این مهم علاوه بر بی عدالتی نوعی اجحاف در حق دیگران است.

 مبنای ما در توسعه شهری باید نظم و قانون باشد و متاسفانه آن طور که باید نظارت جدی بر ساخت و ساز‌ها انجام شود صورت نگرفته.

 ساختمان سازی و مسکن یکی از ضروریات کشور است و در این خصوص باید بازرسان از مسکن و شهرسازی ورود و نظارت جدی بر ساخت و ساز‌ها داشته باشند.

 توسعه زیرساخت‌های راه در استان ایلام به سبب داشتن مزیت‌های زیاد از جمله اینکه این استان شاهراه ارتباطی مسیر زائران اربعین حسینی به کشور عراق است، نیازمند توجه خاص و ویژه‌ای بوده که باید مورد عنایت و توجه خاص مسئولان این حوزه قرار گیرد.

 با توجه به بحث ایجاد مبادلات مرزی برخی محور‌های استان در شهرستان‌های مرزی دهلران به سمت مهران مسیر ارتباطی مناسبی ندارند که باید این وضعیت ناامنی راه‌های برطرف شود و اعتبارات خاصی به این حوزه تخصیص یابد چرا که اعتبار کم مشکلات این حوزه را حل نخواهد کرد.

حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهداء و سرکشی از ایثارگران تاثیرات و برکات بسیار خوبی دارد،گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید تلاش کرد که آنطور که شایسته است این امر انجام شود.

 وزارت راه و شهرسازی دارای آمار بالایی در زمینه ایثارگران و خانواده‌های معزز شهداست، هدف ما از سفر‌های استانی این است که از نزدیک در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران این وزارتخانه در سراسر استان داشته باشیم که به طور قطع برکات زیادی دارد.

 بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری اگر ما این امر را انجام ندهیم به طور یقین دشمنان وارد عرصه خواهند شد و باید قدر خانواده‌های شهداء و ایثارگر را دانست و از آنان تقدیر کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.