فرزندان بهزیستی در مسیر مهارت های کاربردی زیست اجتماعی،توانمند می شوند

خانم وجیهه محمدی فلاح گفت: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محور‌های اصلی بهزیستی است و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی توانمند می‌شوند.

او می گوید: خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی ایرانی، اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اهداف کلی این حوزه تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان ونوجوانان تحت سرپرستی و همچنین تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی‌های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محور‌های رشد است.

به گفته محمدی فلاح در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آن‌ها را ندارند به بهزیستی واگذار شده است.

او گفت: اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارایه می‌کند شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارت‌های زندگی و فراهم  کردن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی، خود اتکایی، مسوولیت پذیری، تحصیل و ارتقای سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار