استاندار همدان گفت: شمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته ۴۰ درصد کاهش دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مقابله با کروناگفت: میزان مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۹۱۷ نفر بوده است.

او گفت: میزان موارد بستری مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۷۵ نفر بوده که نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

استاندار همدان گفت: مجموع کل موارد بستری در بیمارستان‌ها هم اینک ۴۵۶ نفر است که نسبت به هفته گذشته ۹۰ نفر کاهش داشته است.

قاسمی فرزاد گفت:اکنون ۸۰ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند و در مجموع از تعداد تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کووید ۱۹ ۴۰ درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

او گفت:۶۲ بیمار مبتلا به کرونا زیر ۱۸ سال هم  در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند که ۲۸/۲ درصد تخت‌های پیش بینی شده برای این گروه سنی را به خود اختصاص دادند همچنین از این تعداد هفت نفر در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

استاندار همدان گفت: مجموع موارد بستری سرپایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۰۹ هزار و ۹۱۵ بیمار و موارد مثبت بستری ۳۲ هزار ۵۸۶ نفر رسیده است.

در استان همدان تاکنون سه هزار و ۲۴۸ فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

قاسمی فرزاد گفت: ۷۰ درصد مرگ‌های مربوط به کرونا در این استان مربوط به افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

 تاکنون سه میلیون و ۷۲ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده است و پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به ۹۲/۶ درصد، نوبت دوم ۸۲/۵ درصد و نوبت سوم ۳۵/۶ درصد رسیده است.

او گفت: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۴/۵ درصد و در نوبت دوم ۸۲ درصد است.

از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان فامنین، رزن و درگزین در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.