نماینده سنندج در مجلس گفت: برخی داروها و بسیاری از کالاهای اساسی در حال احتکار هستند.

این گفته آقای سید مهدی فرشادان در نوزدهمین نشست علنی مجلس است که بر تعیین تکلیف ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرده.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هم گفت سال گذشته اختصاص ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی در لایحه بودجه تصویب شد ولی در اجرا ۱۵ میلیارد دلار داده شده.

آقای سید شمس الدین حسینی گفت تا الان بالاترین تورم را گذراندیم؛ سیاست اختصاص ارز ترجیحی، فساد و تورم دارد و موجب کاهش بودجه عمرانی، کسری بودجه و افزایش تورم می‌شود.

آقای مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست امروز گفت دولت طرح جایگزین برای حذف ارز ترجیحی نداده و کمیسیون امنیت ملی هم به سران قوا در این باره نامه‌ای ارسال کرده.

کمیسیون تلفیق در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده ۹ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص داده. 

مجلس امروز مصوب کرد اختصاص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی و سایر منابع تنها با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(۲۳ هزار تومانی) محاسبه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خواب باشی خیره همیشه 30 سال عقبین از ابان احتکار اغاز شده و بنده خودم یک گام بر داشتم و سود خوبی کردم البته ما در مقابل تراسته و کارتلهای زاییده نظام اسلامی هیچیم و این موضوع را به همه جا اعلام کردم بابا کی به کیه جمال پست و مقام و قدرت و دنیا رو عشق است روغن حبوبات و هر انچه دلار 42000 میگرفت تو انبارا رفت
آخرین اخبار