روند نزولی موج امیکرون در ایران ادامه دارد؛ موجی که در نقطه اوج خود ٢۴٢ فوتی داشت.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: مدت زمان شروع تا پایان موج امیکرون مطابق انتظار‌ها کوتاهتر از موج دلتا بود و اگر روند کاهش فوتی‌های روزانه ادامه داشته باشد در این هفته فوتی‌های روزانه کرونا دو رقمی می‌شود.

به گفته یونسیان، ٢ تا ۴ هفته بعد از قله ابتلا، قله مرگ و میر کرونا رخ می‌دهد و ما از قله مرگ و میر کرونا عبور کرده‌ایم.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی در همه مناطق دنیا موج امیکرون نزولی است؛ به جز کشور‌هایی مانند استرالیا، نیوزلند، مالزی، کره جنوبی و ژاپن.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از احتمال افزایش موارد ابتلا و احتمال بروز زیرسویه امیکرون پس از نوروز به دنبال سفر‌ها و دید و بازدید‌ها خبر می‌دهد؛ هرچند که این افزایش در حد موج نخواهد بود و یک پیش‌بینی است که بستگی به رفتار مردم دارد.

بنابر گزارش‌های جهانی، زیرسویه امیکرون BA.۲ با سرعت بیشتری نسبت به امیکرون در برخی کشورها شیوع پیدا کرده؛ اما موارد خفیف بوده و موج جدید شکل نگرفته است.

یونسیان پوشش کامل واکسیناسیون (تزریق دو دوز واکسن) در بیش از ۶٠ درصد جمعیت، ابتلای افراد به کرونا در موج سنگین دلتا (این ابتلا به اندازه یک واکسن ایمنی ایجاد می‌کند) و ذات ویروس امیکرون در بروز بیماری خفیف را علل اصلی کاهش موارد فوتی موج امیکرون در ایران می‌داند.

به گفته این اپیدمیولوژیست، کشور‌های مترقی در دوران کرونا خودخواهی خود را با تزریق دوز چهارم و احتکار واکسن ثابت کردند و شاهد آن بودیم که سویه‌های جدید در کشور‌های کمتر برخوردار رخ داد و همه دنیا را گرفتار کرد و حالا واکسن‌های اضافی کشور‌های مترقی به کشور‌های کمتر توسعه یافته سر ریز شده و به همین دلیل احتمال بروز سویه‌های جدید کاهش پیدا می‌کند و از این پس موج‌های بلند کرونا نخواهیم دید.

در موج‌های قبلی کرونا در دنیا موارد ابتلای هفتگی به حدود ۵ میلیون نفر می‌رسید؛ اما در موج امیکرون در قله پیک ٣.٩ میلیون نفر در یک روز به کرونا مبتلا شدند و آمار هفتگی ابتلا به ٢٠ تا ٢۵ میلیون رسید و بیش از ۵ برابر ابتلا افزایش پیدا کرد؛ اما با وجود این افزایش ابتلا، تعداد موارد فوتی‌ها تا ٢٠ درصد نسبت به موج‌های قبلی کمتر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
باز دروغی دیگه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
وزارت بهداشت علم غیب خیلی بالایی دارد که تعداد فوتی را میداند.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آمار مرگ و میر اگر در امیکرون پایین تر بوده رو به حساب خودتون نذارید امیکرون سرعت انتشارش بیشتر بود ولی مثل قبلی ها نبود و کمتر بدن را درگیر میکرد
Iran (Islamic Republic of)
بردیا مشکاد
۱۲:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چرا اپ ماسک به روز رسانی نمی شه امار مزرارت بهداشت از واقعیت دوره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اگر میخواهید فوتی های کرونا صفر شودشرکت اب وفاضلاب فاضلاب رو تصفیه کرده و به خورد مردم ندهد ما از شروع اپیدمی کرونا دایما مریضی گوارشی میگرفتیم و سرفه و الرژی داشتیم تا اینکه دو هفته است اب طبیعی از روستا می اوریم هم الرژی بیماری گوارشی مان رفته و هم سرفه هایمان مصرف اب شرب شهری تا زمانی که شرکت اب و فاضلاب فاضلاب رو تصویه میکند و به خورد مردم میدهد کرونا تمام شدنی نیست وبه هم ربط دارند چون در تصویه اب فاضلاب شهری و بیمارستانی و صنعتی هم وجود دارد وقتی به این گونه انواع بیماری ها چه گوارشی و چه تنفسی و پوستی و دیگر بیماریها افزایش میابد لطفا تو رو خدا پیگیری و تحقیق کنید تا شرکتهایی مثل اب و فاضلاب دیگر با جان مردم بیگناه بازی نکنند رنگ اب طبیعی بیرنگ و بی بو است در حالی که اب شرب شهری هم رنگ دارد و هم بو و میخواهد با کلر ضد عفونی کنند در حالی که مگر فاضلاب صنعتی و بیمارستانی را میتوان با کلر ضد عفونی کرد و بخورد مردم داد در فاضلاب صنعتی هزاران نوع مواد شیمیایی مثل سرب نیترات انواع اسید و میلیاردها میکروب و باکتری وجود دارد تورو خدا شرکت اب و فاضلاب با جان مردم بازی نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بجای فوتی ها بگیم جانباختگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
می شه دید و بازدیدها رو کاهش داد یا اینکه با تعداد کم رفت و آمد کرد نه اینکه 30 یا 40 نفر یک دفعه ای بروند خانه یک نفر
باید مراعات کنیم تا دیگران رو هم مبتلا نکنیم
در اجتماعات نباید شرکت کنیم
ماسک و مواد ضد عفونی هم فراموش نکنیم
تا بتونیم بر این بیماری موزی غلبه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
هوا که خوبه ، پس جهت تهویه مناسب هوا در و پنجره ها رو باز کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۰۹:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
فقط پيش بيني مرگ و مير كروناتون درست از آب در مياد
نكنه خبري داريد نميگيد
هاااااااا/؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بجای این حرفهای تکراری، بگویید هر شخص فوت شده چند دوز واکسن زده بوده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تو خودت بیشتر تکراری هستی که از رو هم نمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اخبار رو مگه نمیبینی؟؟؟مدام دارن خبر واکسن و مبتلایان وفتی را میگن باز پیچ دادی به حرف تکراریت؟
Iran (Islamic Republic of)
سیبسص
۰۹:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آمار سازیه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تو رو خدا رعایت کنید
شاید یکی سرطان داشته باشه؛ بخاطر این کرونا نتونه بیمارستان بستری بشه ! لطفا رعایت کنید تا کسایی که مریضی دارن با خیالی آسوده برای درمان مراجعه کنن !
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
من بیمار خاص هستم از شروع کرونا تا امروز 3 سری بستری من با حدود یکی - دو ماه تاخیر اتفاق افتاد ، هر سری هم بابت افزایش آمار بستری کرونا بوده!
فقط آیا این افرادی که با رعایت نکردن و افزایش آمار ویروس کرونا باعث این اتفاق میشن ، آیا حاضر به جوابگویی در رابطه با آسیبی که به من و امثال من بابت این تاخیرها میرسه هستن؟
این دنیا شاید کسی نباشه حق ما رو از شماها بگیره ولی تو اون دنیا نمیتونید جواب بدید و مطمئنا گیر میکنید.
آخرین اخبار