دبیرکل ناتو در اظهاراتی ادعا کرد اعضای این سازمان نظامی به دنبال درگیری با روسیه در اوکراین نیستند.

«ینس استولنبرگ» امروز (جمعه) در اظهاراتی ادعا کرد کشور‌های عضو این پیمان نظامی در اوکراین به دنبال درگیری با روسیه نیستند، هرچند روابط آن‌ها با روسیه به کلی تغییر کرده است، اما ناتو راه‌های دیپلماسی با روسیه را ترجیح می‌دهد.

بر اساس گزارش المیادین، دبیرکل ناتو در ادامه سخنان خود گفت: «ما توافق کردیم هیچ هواپیمایی از پیمان ناتو بر فراز اوکراین پرواز نکند و هیچ نظامی از ناتو در این کشور حضور نداشته باشد. آموزش‌هایی که از سال ۲۰۱۴ به اوکراین ارائه کرده ایم، ارتش این کشور را از نظر رهبری و تجهیزات بهتر کرده است.»

در همین راستا دولت آلمان نیز اعلام کرد در جنگ میان روسیه و اوکراین شرکت نخواهد کرد. خبرگزاری آر تی روسیه نیز اعلام کرد ناتو با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین باز هم موافقت نکرد. با این وجود این سازمان نظامی قصد دارد فنلاند و سوئد را نیز در جلسات خود شرکت دهد و با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کند.

پیش از این الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ اعلام کرده بود هدف واقعی از گسترش ناتو، دشمن تراشی است و گسترش ناتو به سمت شرق امنیت خود ناتو را به خطر می‌اندازد. مسکو از ارسال بی رویه سلاح به اوکراین نگران است و این موضوع در این شرایط باعث می‌شود وضعیت به سوی مسیری خطرناک پیش برود.

از طرفی دیگر نیز باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که کمک‌های واشنگتن به کی‌یف در ارتباط با «سلاح‌های مرگبار» به اوکراین رسیده است و مدعی شد رئیس‌جمهور بایدن پیشنهاد کمک ۶ میلیارد دلاری به اوکراین را به کنگره ارائه کرده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جراتشو ندارید
از پسش برنمی آیید خودتون بهتر از همه میدونید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
باعث بدبختی و فلاکت مردم اکراین خود ناتو با شریکش آمریکاست که خدا لعنتشون کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شما از ترس فقط خودتونو خیس کردین میگن سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره حکایت شماست جنگ رو راه انداختین حالا وایسادین تماشا میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچکس نمیپرسه..؟؟؟؟ این حیوانات، با مردم اوکراین و خاک کشورشون چه رفتاری کردن...!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار