مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ورود توده گرد و خاک با منشاء کشور عراق به استان خوزستان و شهرستان اهواز باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شده است.

شهریار عسگری گفت: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۳ امروز (۱۳ اسفندماه) میزان ذرات ریزگرد‌ها در هوای ماهشهر ۶۳۸۸ میکروگرم در مترمکعب بوده است.

او می‌گوید:  میزان غلظت ذرات گرد و غبار در بندر امام (ره) ۶۰۸۱، خرمشهر ۵۶۰۷، شادگان ۵۲۴۸، اهواز ۵۰۰۱، آبادان ۴۸۷۴، سوسنگرد ۲۸۳۵، شوش ۲۵۴۰، رامشیر ۲۳۲۷، شوشتر ۱۰۲۸، اندیمشک ۳۵۶ و ایذه ۶۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵ میکروگرم بر مترمکعب است، میزان غلظت گرد و خاک در هوای ماهشهر در ساعت ۱۳ امروز به بیش از ۴۲ برابر حد مجاز رسیده است.

این مقام مسئول گفت:  غلظت گرد و غبار در بندر امام (ره) نیز به بیش از ۴۰ برابر حدمجاز، خرمشهر بیش از ۳۷ برابر، شادگان بیش از ۳۴ برابر، اهواز بیش از ۳۳ برابر، آبادان بیش از ۳۲ برابر، سوسنگرد بیش از ۱۸ برابر، شوش بیش از ۱۶ برابر، رامشیر بیش از ۱۵ برابر و شوشتر بیش از ۶ برابر حد مجاز رسیده است.

این گرد و خاک همچنین باعث لغو پرواز‌های ورودی و خروجی از فرودگاه اهواز شده است.

برچسب ها: گرد و خاک ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ما توی لرستان هستیم. امروز انگار مه غلیظ صبحگاهی بود. حتی با ماسک هم بوی گرد و خاک رو حس میکردم. سالهای قبل هم گرد و خاک می اومد ولی امروز دیگه واقعا افتضاح بود!!!!!!