طالبان از مردم خواستند تا فریب دشمنان مردم افغانستان را نخورند و به طالبان بپیوندند.

عبدالرحیم مسلم دوست در سال ۲۰۱۴ در مناطق آن سوی طرف خط دیورند گروه تروریستی داعش شاخه خراسان را پایه گذاری کرد، اما بعدها آن را وابسته به سازمان استخبارات پاکستان و از این گروه جدا شد.

این عضو سابق داعش که با تشویق بشیر، رئیس اداره استخبارات طالبان در ولایت ننگرهار به تحریک طالبان پیوست روز جمعه در یک نشست خبری گفت بعد از آنکه رهبری داعش در ولایت خراسان را ترک کرده، داعش چندین بار قصد کشتن وی  را کرده اما موفق نشده است.

مسلم‌دوست گفت: از آن زمان تاکنون در مناطق کوهستانی آن سوی خط دیورند به سر برده و اکنون نیز با طالبان بیعت کرده است.

عبدالرحیم مسلم دوست، بنیان‌گذار گروه تروریستی داعش در افغانستان روز جمعه در شهر جلال آباد به طالبان پیوست.

در این نشست خبری بشیر رئیس اداره استخبارات طالبان در ولایت ننگرهار نیز از افراد دیگری مانند عبدالرحیم مسلم‌دوست خواست تا فریب دشمنان مردم افغانستان را نخورند و به طالبان بپیوندند.

 رئیس اداره استخبارات طالبان در ولایت ننگرهار همچنین از کسانی که هنوز هم اموال دولتی را نزد خود نگهداری می کنند یا آن ها را غارت کرده اند خواست تا پیش از آنکه نیروهای امنیتی به خانه آنان برسند این اموال را به حکومت تحویل دهند.

عبدالرحیم مسلم دوست که سال ها در زندان گوانتانامو و پس از آن در زندان سازمان استخبارات پاکستان بوده، بعد از رهایی خاطرات دوران زندان خود را به طور مستند در قالب دو کتاب نوشته که یکی از آنها منتشر شده است.

کارشناسان معتقدند اگر چه عبدالرحیم مسلم دوست در سال های اخیر در صفوف داعش سمتی نداشت اما پیوستن وی با طالبان ممکن است در میان افراد این گروه تروریستی تأثیراتی برجای بگذارد.

 

 

برچسب ها: طالبان ، داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.