امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه، آمریکا را منشاء بحران سازی در منطقه دانستند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: آمریکا به دنبال بحران سازی به نفع منافع خود در منطقه است.

 امام جمعه گناباد گفت: ایران مخالف جنگ در هر نقطه از جهان است و آمریکا و غربی‌ها عامل اصلی ایجاد بحران و موجب جنگ این دو کشور هستند.

او گفت: ملت همیشه در صحنه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با حفظ بصیرت و تبعیت از فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با دفاع از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی مانع از آن شدند که استکبار جهانی و عوامل آن‌ها به اهداف خصمانه خود دست یابند.

امام جمعه گناباد گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه درخشان در دفاع از میهن و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان و مستکبران و مقابله با گروهک‌های تکفیری، خدمات رسانی در روستا‌ها و مناطق محروم کشور دارد و جانبازان هم با وجود همه مشکلات پای دفاع از آرمان‌های انقلاب ثابت قدم ایستاده اند.

صادقی نسب گفت: با وجود افزایش تحریم‌های اقتصادی دشمنان و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور خیران و مردم نوع دوست باید بیش از پیش در حمایت از مستمندان پیشقدم باشند.

خطبه های نمازجمعه تربت حیدریه

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی در اوکراین همان است که رهبری فرمودند که با جنگ در تمام عالم مخالفیم و طرفدار جنگ نیستیم و کشتن مردم و تخریب زیر ساخت ها و منابع مردمی را محکوم می کنیم، اما باید ریشه این بحران سازی ها را شناخت که البته آمریکا و غرب در آن نقش بسزایی دارند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی در اوکراین همان است که رهبری فرمودند که با جنگ در تمام عالم مخالفیم و طرفدار جنگ نیستیم و کشتن مردم و تخریب زیر ساخت ها و منابع مردمی را محکوم می کنیم، اما باید ریشه این بحران سازی ها را شناخت که آمریکا و غرب در آن نقش بسزایی دارند.

او گفت: البته به برخی امور باید توجه ویژه داشت که وضعیت ظاهری اوکراین حمله یک کشور به کشور دیگر است اما در حقیقت سرمنشا همه این بحران سازی ها را نظام سلطه و آمریکا و غرب می دانیم هرچند با ظاهر همین جنگ هم مخالفیم.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: هرکس به غرب و آمریکا اعتماد کند باید از آنچه که در اوکراین می گذرد عبرت بگیرد که یقینا نگاه به غرب جز ذلت و بی اعتمادی حاصل دیگری نخواهد داشت، امروز نخبگان، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه باید در این جهادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است آگاهانه و خاضعانه در میدان ظاهر شوند و اجازه ندهند که دشمن در جنگ روایت ها حقایق و ارزش ها را وارونه جلوه دهند.

خطبه های نمازجمعه تربت جام

حجت الاسلام معتمدی فر با امام جمعه تربت جام گفت: در این ماه خداوند سفره رنگین پهن کرده است و از محضر پروردگار درخواست رزق و روزی معنوی برای آخرت داشته باشیم وماه رجب، شعبان و رمضان امامان معصوم (ع) برای دین ‌مبین اسلام جهادمسلحانه وجهاد تبیین داشتند.

امام جمعه تربت جام گفت: درک درست داشتن از ماهیت، تاکتیک ، استراتزی و شگردهای دشمن از اصول اساسی ائمه (ع) است.

او گفت: در۴۳ سال انقلاب اسلامی رهبری معظم انقلاب باپیروی از سیره نبوی و علوی (ع)و بادرایت کامل، دشمن شناس ترین رهبر دنیا هستند که به موقع تاکتیک و شگردهای دشمنان را شناسایی، افشاو خنثی می کنند. وی اضافه کرد: اگر کسی رهبری نظام را نشناخته باشد نمی تواند تاکتیک های دشمنان رابشناسد.

اعتمادی فر گفت: همه ما مدیون جانفشانی، مجاهدت ، رشادت ، ایثارگری، بیدارخوابی ، مقاومت رزمندگان ‌اسلام و نیروهای مسلح هستیم که در برابرارتش های حرفه ای دنیا مقاومت کردندو افتخار،عزت ، سربلندی و واژگان آسمانی رابرای مردم انقلابی ایران به ارث گذاشتند.

او می‌گوید: ریشه و منبع همه بحران ها در دنیا در ۲۰۰ سال گذشته آمریکاست و نوکرانش است، بحرانی در دنیا سراغ نداریم که آمریکا درآن حضور نداشته باشد و تاالان بیش از ۳۰۰میلیون جمعیت سیاه و سفید به دست آمریکا و نوکرانش دربحرانهایی که بوجود آوروند کشته شدند، درجنگ‌اوکراین رهبری معظم‌انقلاب حرف آخر را زدند که ما با جنگ‌ مخالفیم و نباید شاهد گسترش ناتو در منطقه باشیم .

امام جمعه تربت جام گفت: دکترین نظام مقدس جمهور اسلامی متکی به توان داخلی خودکفایی واقتداردر حوزه نظامی ، موشکی ، استقلال در حوزه نظامی و دفاعی است.

معتمدی فر گفت: تلاش های فرمانده میدانی و پرسنل انتظامی تربت جام سرهنگ‌ستاد موهبتی درراستای تامین امنیت قابل تقدیر و تجلیل است که شبانه روز آماده و در میدان هستند و هرگونه حمایت از این نیرودر جهت تامین تجهیرات و امکانات باید صورت گیرد.

خطبه های نمازجمعه سبزوار

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اخباری گفت: زیاده خواهی استکبار، آمریکا و ناتو بحران کنونی را در اوکراین ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت سبزوار هم گفت: در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: غرب و ناتو سیطره نفوذ خود را تا مرز‌های کشور‌های رقیب گسترش داده اند.

او گفت: مدعیان حقوق بشر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کجا بودند؟ هفت سال از تحمیل جنگ بر مردم مظلوم یمن می‌گذرد و هواپیما‌های نظامی عربستان با چراغ سبز آمریکا، زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون می‌کشانند.

امام جمعه موقت سبزوار گفت: وقایع کشور اوکراین باید عبرتی برای کشور‌های منطقه باشد که بدانند غرب و آمریکا قابل اطمینان نیستند.

خطبه های نمازجمعه کاشمر

 حجت الاسلام دکتر طاهری گفت: در کاشمر ظرفیت های اشتغالزایی زیادی وجود دارد که از جمله آن ظرفیت زائرپذیری است، باتوجه ظرفیت‌های امامزاده‌ها و زیارتگاه شهید مدرس ایجاد فضای مناسب برای اسکان می‌تواند زمینه رشد گردشگری و صنایع وابسته را فراهم آورد .

امام جمعه کاشمر با انتقاد از اینکه هم اکنون محصولات تولید شده در شهرستان به صورت خام به سایر استان های کشور صادر می شود گفت: ایجاد صنایع تبدیلی وتکمیلی برای حجم بالای محصولات کشاورزی مرغوب می‌تواند سبب ایجاد صنایع غذایی وابسته و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شود.

او گفت:گلخانه سازی و ایجاد بستر کشت کم آب طلب متناسب با ظرفیت آب و خاک کاشمر است.

خطبه های نمازجمعه مه ولات

حجت الاسلام و المسلمین حسین اسلامی گفت: با جنگ و کشته شدن مردم مخالفیم اما لعنت بر حقوق بشری که غربی‌ها و غربگرایان حامی آن هستند.

 امام جمعه مه ولات گفت: جمهوری اسلامی با جنگ، کشته شدن مردم و تخریب زیربناهای ملت‌ها در هر جای دنیا و توسط هر کشوری باشد، مخالف است.

او گفت: وزارت خارجه نیز موضع معقول و متعادلی در رابطه با حمله روسیه به اوکراین اتخاذ کرده است؛ از یک طرف خواستار گفتگو و دیپلماسى جهت حل اختلافات شده و از سوی دیگر بر خطرات مرتبط با گسترش ناتو به سمت شرق تأكید كرده است.

 اسلامی گفت: البته توجه به این نکته ضروری است که روسیه بیش از هفت سال است که به غربی‌ها و به اوکراین هشدار می‌دهد به تعهدات خود وفادار باشند،مسكو بارها اعلام کرده که ناتو به عهدى كه در سال 1997 و پس از پایان جنگ سرد داده بود عمل كند اما غربی‌ها برخلاف وعده‌های خود در پی نفوذ ناتو به سمت شرق و بیخ گوش روسیه هستند که یک تهدید جدی برای امنیت منطقه غرب آسیا است.

امام جمعه مه ولات گفت: در چند سال اخیر ۱۵ هزار روس تبار به دست ارتش اوکراین در استان هایی که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته ، قتل عام شده‌اند.

خطبه های نمازجمعه چناران

حجت الاسلام مظفرتاجی گفت: امام حسین (ع) را به درستی «سرور و سالار آزادگان جهان» نامیده اند چراکه آزادگی شأنی از مراتب عالیه انسانی است که جز با مجاهدت نفسانی، ریاضت و تهجد به دست نمی‌آید. انسانی که در تعلقات دنیوی و وابستگی‌های نفسانی اسیر است، هرگز نمی‌تواند در مسیر عقیده و آرمان عدالت، از جان خویش درگذرد.

امام جمعه چناران گفت: یکی از استعداد‌های بسیار مهم انسان گرایش او به کمال است. انسان موجودی کمال خواه و حقیقت طلب است و دوست دارد تمام کمالات را دارا باشد، و از آن جهت که این استعداد و گرایش به سمت بی نهایت است و وجود بی نهایت از نظر معارف دینی تنها خدای متعال است که تمام کمالات را بالفعل دارد، می‌توان گفت که هدف و مطلوب نهایی در رویکرد تربیتی اسلام نزدیک شدن هر چه بیشتر به سرچشمه هستی و کمال مطلق (خداوند) است.

مظفرتاجی گفت: درس‌های مهمی که از جنگ بین روسیه و اوکراین باید گرفت این است که اعتماد به کدخدا یک توهم بیش نیست اوکراین به غرب و آمریکا اعتماد کرد خود را خلع سلاح کرد و امروز اینگونه ضعیف شد، بحران اوکراین نشان داد که قول قدرت‌هاى بزرگ مبنى بر حفظ امنیت هیچ کشورى، قابل اعتماد نیست و کشور‌ها همچنان باید خودیار و قوی بوده و به خود متکى باشند.

او گفت: در میان نهاد‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دو ویژگی عمده و افتخارآمیز دارد. یکی آنکه این نهاد، منتسب به حضرت امام خمینی (ره) است و این افتخار بزرگی است که مردم این نهاد را با نام بلند امام خمینی (ره) می‌شناسند؛ دیگر آنکه برنامه و هدف کمیته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفین با رویکرد توانمندسازی فکری، اقتصادی و تحکیم نهاد خانواده است و در فرهنگ اسلامی بر کمک و حمایت از این افراد تأکید فراوان شده است.

خطبه های نمازجمعه تایباد

حجت الاسلام حسین ملکی ابرده گفت: از دولت انقلابی و مردمی انتظار داریم جلو مافیای قدرت، مافیای اقتصادی و مافیای فرهنگی را بگیرند.

امام جمعه تایباد گفت: رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به طور سرزده به نقاط مختلف کشور سفر می کنند و از آنها می خواهیم جلوی مافیا قدرت، مافیای اقتصادی و مافیای فرهنگی را بگیرند.

او گفت: امروز سپاه در منطقه مظهر اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی است و تمام نیروهای نظامی و انتظامی دست‌دردست یکدیگر امنیت و آسایش را برای مردم منطقه مهیا کرده اند.

امام جمعه تایباد گفت: این نهاد بر اساس فرهنگ نبوی و علوی شکل گرفته است و اگر بر اساس آموزه های دینی به یک نیازمند کمک کنیم برابر است با صد حج واجب که این به اهمیت کمک به نیازمندان توجه دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.