فرماندار کاشان ضمن اشاره به فعالیت ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی در منطقه گفت: کاشان رتبه نخست نیروگاه‌های خورشیدی خانگی را به خود اختصاص داد.

محمدشریف زارعی امروز در حاشیه بهره‌برداری از نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی کاشان گفت: یکی از مزیت‌های منطقه کاشان وجود آفتاب در بیشتر فصل‌ها است که با برنامه‌ریزی و مشارکت سرمایه‌گذاران می‌توان به قطب تولید برق خورشیدی در کشور و به نوعی صادرکننده برق به نقاط دیگر مبدل شود.

هم اکنون نیروگاه‌های بسیاری در سطح شهرستان کاشان در حال فعالیت هستند که در ماه به طور متوسط تولید نیروگاه‌های برق خورشیدی در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومگاوات ساعت در کاشان است که با افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان این مهم را افزایش داد.

او می‌گوید ورود شرکت‌های بزرگ به حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی را باید به فال نیک گرفت که نمونه‌ای از آن سرمایه‌گذاری کارخانه سیمان کویر در زمینی به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال انجام شده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته هم اکنون کاشان رتبه نخست تعداد و میزان تولید نیروگاه‌های برق خورشیدی خانگی را دارد و تا به امروز بیش از ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی و صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند که همین امر اشتغال بیش از ۳۵ نفر از شهروندان را به همراه داشته است.

زارعی ضمن اشاره به جزئیات نیروگاه‌های خورشیدی فعال در شهرستان کاشان گفت: به لحاظ ظرفیت تولید کوچکترین نیروگاه خورشیدی در شهرستان کاشان پنج کیلوواتی و بزرگترین آن نیروگاه ۱۰ مگاواتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.