مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: پرورش و تولید ماهیان زینتی امسال به ۴۵ میلیون قطعه رسید.

رضا مظلومی گفت: هدف‌گذاری جهاد کشاورزی کاشان توسعه کمی و کیفی پرورش و تولید ماهیان زینتی در این شهرستان است.

فعال شدن صنعت پرورش ماهیان زینتی در کاشان باعث استفاده بهینه و ۲ منظوره از آب شده است چرا که آب استخر‌های ماهی برای کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

او می‌گوید برای راه اندازی شهرک ماهیان زینتی ۴۹ هکتار زمین در مجاورت آزادراه کاشان - قم اختصاص یافته است که در سال نزدیک به ۱۰ میلیون نفر سفر در این آزادراه انجام می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی برای این صنعت در شهرستان است.

ساخت ۲۲۰ واحد در شهرک ماهیان زینتی کاشان طراحی شده که در صورت بهره‌برداری کامل، سالانه ۲۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید خواهد شد.

مظلومی گفت: میزان کشوری تولید ماهیان زینتی ۲۶۰ میلیون قطعه است که راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در کاشان می‌تواند مرجع و قابی برای توزیع این نوع ماهی‌ها در کشور باشد.

با توجه به اینکه پرورش دهندگان ماهیان زینتی در کاشان در چند ساله اخیر توانسته‌اند انواع این ماهیان را که وارد کشور می‌کردند، خودشان پرورش و تولید کنند، وابستگی به واردات در این صنعت به حداقل رسیده و کمترین ارزبری را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان شمار واحد‌های تولید و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان را ۵۶۰ واحد بیان کرد و گفت: این صنعت اکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

با راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در کاشان تنها به صورت مستقیم نزدیک به ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار