رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین سخنان خود، از سران جهان خواست روسیه را پیش از فاجعه ای هسته ای متوقف کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور روسیه در تازه ترین سخنان خود، از سران جهان خواست تا پیش از آنکه یک فاجعه هسته ای رخ دهد، روسیه را متوقف سازند.

به گزارش سی ان ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل امروز (جمعه) در پستی فیسبوکی، روسیه را متهم به ایجاد آتش سوزی عمدی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا کردند. این آتش سوزی پس از آن صورت می پذیرد که در پی گلوله باران شدید روسیه، آتش سوزی در این تأسیسات هسته ای به وقوع پیوست. مقامات اوکراینی می گویند این نیروگاه آسیب جدی ندیده است و سطح تشعشات رادیواکتیوی در حال حاضر طبیعی است و آتش نشانان همچنان به تلاش خود برای مهار اتش ادامه می دهند.

زلنسکی در پست فیسبوکی خود گفت: تانک‌های روسی به سمت بلوک‌های اتمی مجهز به تصویرگرهای حرارتی تیراندازی می‌کنند. آنها می دانند به چه چیزی شلیک می کنند. آنها برای این حمله آماده می شدند.»

زلنسکی همچنین گفت: اگر خدای نکرده انفجاری رخ دهد، ما نمی دانیم این آتش سوزی چگونه پایان خواهد یافت. نیروهای ما در حال ایمن نگه داشتن نیروگاه اتمی هستند.

زلنسکی همچنین در این پست فیسبوکی خود به فاجعه چرنوبیل اشاره کرد و نوشت: برای تمام اوکراینی ها و برای تمام اروپایی ها و برای تمام انسانهایی که کلمه چرنوبیل را می شناسند، می دانند چه تعداد افرادی قربانی شدند.

گفتنی است فاجعه چرنوبیل که در زمان شوری سابق به وقوع پیوست، بدترین حادثه هسته ای در تاریخ بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه دیگه از دست کسی کاری ساخته نیست باید همون اول با سیاست رفتار می کردی تا نگی غلط کردم پوتین ولت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کسی که با حماقتش کشورش به فنا داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
همه غرب گراهها مثل همین بوزینه ،بزدل وترسو هستند،مردک عوضی اومد چهارتا عکس بایونیفرم نظامی انداخت فکر کرد الان امریکا واروپا پشتش وامیاستن،میشه چهره جهانی وبین المللی ،اما تا دید سمبه پر زوره،مثل سگ در رفت،قابل توجه سینه چاکان وکله پوکهایی که دل به این عوضی خوش کرده بودند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دولتهای دست نشانده غرب در اوکراین تا بحال ۱۴ هزار نفر از مخالفان خود را قتل عام کرده اند ،، اونوقت کاسه های داغ تر. از آش تو ایران برای دولت اوکراین اشک تمساح میریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاملا مشخص هست کار خودش بوده اصلا تو چکار با سیاست و اینا برو مهره سوخته
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جناب زلنسکی ما ایرانیان هیچگونه شناختی نه از شخص شما داریم نه از اوکراین و نیاتتان داریم فقط می دانیم و می شنویم که جناب پوتین روسیه پشت سرتان میگن تو نژادپرست تبعیضگر شکنجه گر سفاک جنایتکار بودی و هستی میگن ضد حقوق بشر انسانی و تبعیضگر بودی میگن با ناتو و آمریکایهای تروریست نقشه کشیده بودی به روسیه حمله کنی و موشکهای کشتار جمعی در اوکراین مستقر کرده بودی میگن مردم روسیه مقیم در اوکراین رو شکنجه می دادی و نسل کشیشون کردی میگن یه فراعنه ظالم و ستمگر بودی و هستی ولی نمی دونیم با این همه ظلم و ستمگری که روسها پوتین میگن داشتی چرا انقدر دانشجوی ایرانی و خانواده های ایرانی زیاد در کشور اوکراین در رفاه آرامش در صلح خوشی از سالها قبل داشتن در اوکراین زندگی خوب خوشی می کردند و الان هم که جنگ شده به زور از اوکراین آواره شدند و مردم اوکراین رو بسیار زیاد دوست دارند فقط همین را می دانیم جناب زلنسکی که اگر گفته های پوتین و روسیه سراپا دروغ بوده باشد انتقام بدی را خداوند جل جلاله ازشان خواهد گرفت و امیدواریم هرچه سریعتر جنگ خانمانسوز در اوکراین پایان یابد و درغگویان و جنایتکاران واقعی رسوای هفت عالم شوند و مجازات شوند اگر هم که روسها راست میگویند داری حتما تقاص کردار زشتت رو می دهی الله اعلم ولی بدان که خداوند جل جلاله دروغگویان جنایتکاران خبیثان رو رسوای هفت عالم خواهد کرد و حق آشکار می شود و حق به حقدار راستگویان خواهد رسید و جنایتکاران مجازات سختی خواهند شد به قول معروف می گوید گیرم که خلقی را به فریبی فریفتی با دست انتقام طبیعت خداوند جل جلاله چه خواهید کرد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر آزاده اندیشانه خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خط اول باید بنویسید رئیس جمهور اکراین نه روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
آخه وقتی یه دلقک بشه رئیس جمهور معلومه آخرش این میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی همچنین گفت: اگر انفجاری رخ دهد، ما نمی دانیم این آتش سوزی چگونه پایان خواهد یافت
توکه نمیدونی ونمیتونی غلط کردی جنگ راه انداختی
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۲:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
داداش اشتباه نوشته زلنسکی رئیس جمهور اوکراینه که گفته نمیدونم چجوری تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
فهمیدی یه من ماست چقدر کره داره. بادم شیر بازی نکن دلقک مسخره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خودتو تسلیم کن مردک، اوکراین را به فنا دادی، دنیا را هم ملتهب کردی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ . همینطور زور بزن خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تعهد بده سرکوب روسای ساکن اوکراین رو متوقف میکنی تا جنگ تموم بشه
آخرین اخبار